هراس کارشناسان اسراییلی از واکنش ایران

هراس کارشناسان اسراییلی از واکنش ایران
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 07:16

ناظران و کارشناسان مسائل نظامي رژيم اسرائيل، تبعات حمله احتمالي به سايت هاي هسته اي ايران را هولناک ارزيابي کردند و به مسوولان اين رژيم در اين خصوص هشدار دادند.?

به گزارش شبکه خبری العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل در این باره گفت: پرواز با جنگنده اف 15 از تل آویو تا تهران دو ساعت و نیم بطول می انجامد در حالی که یک موشک بالستیک قادر است این مسافت را در عرض ده دقیقه طی کند.

 وی گفت: پیش بینی دقیق تبعات حمله به سایتهای هسته ای ایران دشوار است.

 "تساحی هانگبی" رئیس سابق کمیسیون سیاستهای خارجی کنست (پارلمان) اسرائیل در این خصوص خاطرنشان کرد: ما از توانمندی و آمادگی ایران برای ضربه زدن به زیرساختهای دولت اسرائیل مطلع نیستیم. اطلاعاتی از این قبیل از حیطه تحقیقات نهادهای اطلاعات امنیتی اسرائیل فراتر است.

 بر اساس سناریو های طراحی شده برای حمله به ایران، گفته می شود رژیم صهیونیستی با بکارگیری جنگنده های نیروی هوایی، هدف گرفتن سایتهای هسته ای ایران را در سر می پروراند.

 یک کارشناس مسائل نظامی در بررسی توانمندیهای ایران در پاسخ به حملات اسرائیل گفت: ما نمی دانیم ذخایر موشکی ایران برای پاسخ دادن به حملات اسرائیل در چه حدی است و اطلاعات دقیقی در مورد برد موشکها و توانمندی ایران برای شلیک این موشکها در دست نیست.

 سرتیپ "یتسحاق بن یسرائیل" رئیس سازمان هوا فضای اسرائیل در این خصوص افزود: بر اساس بررسیهای ما پس از حمله به سایتهای هسته ای ایران صدها موشک ایرانی به اسرائیل اصابت می کند.حدود دو یا سه الی چهار برابر حملات موشکی صدام حسین به اسرائیل  در سال 1991.

 وی گفت: ما با کشوری روبرو هستیم که قادر است آسیبهای بسیاری به اسرائیل وارد کند.

 بن یسرائیل افزود: پس از حمله اسرائیل به ایران، رعب و هراس از پاسخ ایران به این حملات خواب را از اسرائیل می رباید.

 سرتیپ " گیورا آیلند" رئیس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل نیز در این باره خاطرنشان کرد: سامانه دفاعی "حیتس" براساس تعامل با موشکهای دشمن و به منظور ناکار ساختن آنها طراحی شده است.اما در صورت حمله به ایران مناطق مسکونی اسرائیل هدف حملات موشکهای ویرانگری قرار می گیرند.

 گزارشگر اسرائیلی گفت: بررسیهای کارشناسان نشان می دهد پاسخ ایران به حملات اسرائیل در اینجا خلاصه نمی شود. ایران طی سالیان متمادی ائتلافهایی را با دشمنانی که اسرائیل را از شمال و جنوب احاطه کرده اند، ایجاد کرده است.

 "عاموس هرنیل" تحلیلگر مسائل سیاسی روزنامه صهیونیستی"هآرتس" در گفتگو با تلویزیون اسرائیل خاطرنشان کرد: در زمینه مشارکت همپیمانان راهبردی ایران از جمله سوریه که در حال حاضر در گیر جنگ داخلی است، در حمله به اسرائیل همواره سؤالهایی مطرح می شود.

 وی افزود: احتمال مشارکت سوریه را در جنگی که برای حمایت از سایتهای هسته ای ایران علیه اسرائیل برپا می شود بعید می دانم.

 هرنیل مدعی شد که شاخصها نشان می هد حماس از دخالت در مسائل مربوط به ایران و سوریه خودداری می کند. اما جنبش جهاد اسلامی در غزه و حزب الله در لبنان در حملات ایران به اسرائیل نقش آفرینی می کنند.

 سرتیپ "یتسحاق بن یسرائیل" رئیس سازمان هوا فضای اسرائیل در خصوص عملکرد همپیمانان ایران در منطقه در واکنش به تجاوزات اسرائیل به ایران گفت: حزب الله همه توان نظامی خود را علیه اسرائیل بکار می گیرد.این بار اسرائیل اشتباههای گذشته را تکرار نمی کند و دست و پا بسته نخواهد نشست.

 "زئیف بیالسکی" نماینده کنست اسرائیل و رئیس کمیسیون فرعی آماده سازی جبهه داخلی اسرائیل در این باره خاطرنشان کرد: در صورت وقوع جنگ شرایط خوبی نخواهیم داشت. حدود یک ملیون و 700 هزار اسرائیلی از پناهگاههای لازم و امن برخوردار نیستند.اسرائیلی ها جایی برای گریختن از حملات ندارند.

 "وسیم بزی" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"( از نگاه رسانه های اسرائیل ) شبکه خبری العالم  تصریح کرد: کارشناسان و ناظران اسرائیلی با پیش بینی تبعات وخیم سناریوی تجاوز احتمالی این رژیم به سایتهای هسته ای ایران، موجی از رعب و وحشت را در رژیم اسرائیل ایجاد کردند.

 وی در عین حال گفت: صهیونیستها در پیش بینی تبعات حمله به ایران همواره الگوی جنگ 33 روز لبنان را در پیش رو دارند در حالی که پاسخ ایران به تجاوزات صهیونیستها بسیار وسیعتر و سهمگین تر خواهد بود.

 نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: رژيم اسرائیل در حمله به ایران با ملت چندین میلیونی ایران که ابتکار

پربیننده ترین خبرها