توقیف شناور صیادی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس در آب‌های ایران + فیلم

سه شنبه 30 آبان 1396 - 19:09

فیلمی از توقیف شناور صیادی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس در آب‌های ایران را مشاهده می کنید.

العالم _ ایران / سیاسی

سرهنگ علی اصغر جمالی جانشین فرمانده دریابانی کیش صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توقیف یک فروند قایق تندرو دوموتوره صیادی متجاوز به آب های مرزی ایران متعلق به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از دستگیری 4 خدمه این شناور خبرداد و افزود: این شناور تندرو در 10 مایلی آب های داخل مرز جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای همیشه بیدار و آماده دریابانی نیروی انتظامی ویزه کیش متوقف شد.

وی افزود: این قایق که از سمت سکوی سلمان وارد آب های مرزی ایران شده به میزان 10 مایل به حوزه استحفاظی مرزی ایران تجاوز نموده و علاوه بر آن اقدام به صید غیر مجاز در آب های کیش کرده است.

جانشین فرمانده دریابانی کیش با اشاره به اینکه این شناورر پر قدرت دوموتوره به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تعلق دارداظهار کرد: این شناور با ایجاد مزاحمت برای صیادان ایرانی بیش از یکصد کیلوگرم از انواع ماهی های خوراکی را به صورت غیرمجاز از آب های کیش صید کرده بود که پس از توقف شناور کشف و ضبط شد.

جمالی با تاکید بر اینکه نیروهای دریابانی جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه روز اماده حراست و صیانت از مرزهای دریایی است تصریح کرد: نیروهای جان برکف نیروی دریایی و دریابانی همواره  هوشیار و آماده حراست وصیانت از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران بوده و به هیچ شناور بیگانه ای اجازه تجاوز به حریم آب های ایران اسلامی را نخواهد داد و با هرگونه تجاوز مرزی به شدت برخورد خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 10 شناور متجاوز به آب های مرزی جمهوری اسلامی ایران در حوزه استحفاظی جزیره کیش متوقف شده و خدمه آن تحویل مقامات قضایی شده است تا مطابق قانون در مورد آنان تصمیم گیری شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها