واکنش وزارت خارجه سوریه به یاوه گویی‌های اتحادیه عرب؛

ملتهای عرب از اقدامات حزب‌الله و ایران در مقابله با تروریسم تکفیری آگاهند/ عربستان حق ندارد از امنیت ملی کشورهای عربی سخن بگوید

ملتهای عرب از اقدامات حزب‌الله و ایران در مقابله با تروریسم تکفیری آگاهند/ عربستان حق ندارد از امنیت ملی کشورهای عربی سخن بگوید
سه شنبه 30 آبان 1396 - 20:09

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن مسائلی که در نشست اخیر اتحادیه عرب علیه تهران و حزب‌الله مطرح شد، تأکید کرد: ملتهای عرب که شاهد توطئه موسوم به بهار عربی بودند، به خوبی از اقدامات حزب الله و ایران در مقابله با تروریسم تکفیری و جانفشانی‌های این دو آگاهی دارند.

العالم - سوریه

 وزارت خارجه سوریه آنچه در نشست اخیر اتحادیه عرب گذشت را محکوم و تأکید کرد که این اتحادیه به ابزاری بدل شده که اموال شیخ نشینهای نفتی علیه منافع ملتهای عرب و امنیت مشترک آنان، آن را هدایت میکند و این مسئله در راستای اجرای دیکته های دشمنان ملتهای اسلامی است.

به گفته این منبع، حفظ منافع، حاکمیت و موجودیت و پاسداری از منافع مشترک کشورهای عربی، با دشمن تراشی که در راستای راضی کردن کشورهای خارجی و خدمت گزاری به اسرائیل است، محقق نمیشود.

دمشق تأکید کرد که هر کس از تروریسم تکفیری حمایت کرده و علیه ملت برادر یمن دست به کشتار زده، نباید درباره امنیت ملی کشورهای عرب سخن بگوید؛ زیرا او خود تهدید واقعی برای منافع ملتهای عرب و امنیت ملی کشورهای عربی است.

خبرگزارس سانا به نقل از این منبع گزارش داد، ملتهای عرب که شاهد توطئه موسوم به بهار عربی بودند، به خوبی از اقدامات حزب الله و ایران در مقابله با تروریسم تکفیری و جانفشانیهای این دو آگاهی دارند که برای شکست این توطئه و مقابله با تجاوزات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه نیز در خصوص موضع اتحادیه عرب علیه جنبش حزب الله لبنان نیز گفت: «دیگر باید بگوییم این اتحادیه، اتحادیه نیست و عربی هم نیست. هر موضعی که در این شرایط با فشار اسرائیل اتخاذ شود، یک تصمیم نسنجیده است».

از نظر مقداد، اتحادیه عرب امروز کشورهای عضو خود را از پای در می آورد و تصمیمهایی که علیه حزب الله اتخاذ شده را محکوم کرد.

وی تأکید کرد که «هر کس حزب الله را به تروریسم متهم میکند، خود فی نفسه تروریست است... ما باور داریم که اتحادیه عرب ساقط شده است و وجودش هیچ توجیهی ندارد».

وزرای خارجه اتحادیه عرب  به دعوت عربستان برای شرکت در یک نشست اضطراری به قاهره رفته بودند؛ در خلال و انتهای این نشست، اتهام «تروریستی بودن» به حزب‌الله و «دخالت در امور داخلی کشورهای عربی» به ایران زده شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها