رئیس جمهوری سودان: مخالف هرگونه جنگ با ایران هستیم

رئیس جمهوری سودان: مخالف هرگونه جنگ با ایران هستیم
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 16:57

«عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان اعلام کرد که کشورش مخالف هرگونه جنگ با ایران است و گفت وگو را بهترین راه حل برای مشکلات می داند.

العالم - آفریقا

«المیادین» -- عمر البشیر رئیس جمهوری سودان امروز (چهارشنبه) تصریح کرد که کشورش مخالف اعلان جنگ کشورهای عربی علیه ایران است و تاکید می کند که بهترین گزینه، همزیستی مسالمت آمیز میان ایرانی ها و عرب ها است و هرگونه رویارویی نظامی به ضرر کل منطقه است.

البشیر افزود: در شرایط کنونی، دلیل منطقی برای رویارویی کشورهای عربی با ایران وجود ندارد.

وزیران خارجه اتحادیه عرب یکشنبه گذشته طی نشستی در قاهره در بیانیه ای با وارد کردن برخی اتهام ها به ایران در خصوص برنامه موشکی تهران، ادعا کردند که ایران موشک های بالستیک در اختیار گروه انصارالله یمن قرار داده است و در عین حال اعلام کردند که علیه ایران اعلان جنگ نمی کنند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر نیز پیش از این با هرگونه حمله به ایران یا حزب الله لبنان مخالفت کرده بود؛ السیسی گفته بود: درخصوص هر مساله ای در ارتباط با ایران و حزب الله باید با احتیاط رفتار کرد، ما نمی خواهیم مشکلات، چالش ها و آشوب های دیگر در منطقه به وجود آید.

عمر البشیر در دیداری چهار روزه، امروز چهارشنبه وارد روسیه می شود و در این دیدار که نخستین دیدار وی از روسیه است، با رئیس جمهوری و نخست وزیر روسیه دیدار می کند.
کرملین پیش از این اعلام کرده بود که دیدار میان عمر البشیر و ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در سوچی انجام می شود و طرفین در خصوص توسعه روابط دوجانبه و مسائل بین المللی ، اوضاع خاورمیانه و آفریقا گفت و گو می کنند.

«ابراهیم غندور» وزیر خارجه سودان نیز پیش از این گفته بود، این دیدار بنا بر دعوت رئیس جمهوری روسیه انجام می شود و هدف از آن تقویت روابط دوجانبه در سطوح مختلف است و مذاکراتی در خصوص همکاری تجاری، اقتصادی، روابط سیاسی و حمایت متقابل در محافل بین المللی صورت می گیرد.

بنا بر اعلام منابع خبری دو کشور، سودان و روسیه همچنین قرار است در خصوص ارتقای سطح همکاری های اقتصادی و نظامی و امضای قراردادهایی با شرکت های روسی در خصوص اکتشاف نفت و طلا مذاکره کنند.

پربیننده ترین خبرها