خامه يار:

بیانیه «اتحادیه عرب» تکراری است / آنها کوچکترین اتفاق در دورترین نقاط را به ایران نسبت می دهند

پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 14:07

«عباس خامه يار» در برنامه چالشى «ماوراى خبر» شبكه الجزيره گفت: حاج قاسم سليمانى و كشور ايران مستحق دريافت ده‌ها نشان افتخار هستند، چرا كه به دفاع از كشورهاى عربى و مسلمانان برخواستند.

العالم - ایران / سیاسی

«عباس خامه يار» معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه چالشى «ماوراى خبر» شبكه الجزيره پیرامون اجلاس اخیر اتحادیه عرب گفت:  به اعتقاد بنده افكار عمومى كشورهای عربی و البته ایران، از اينگونه اظهار نظرها و تجمعات و كنفرانس‌ها به تنگنا رسيده‌‌ اند، اينكه بيانيه‌ها و قطعنامه‌هايى از سوى كشورهايى  همچون جيبوتى، سومالى، بحرين و برادر بزرگ آنها عربستان صادر گردد به اعتقاد من چيزى نيست جز فرار به جلو... چرا كه هر آنچه در منطقه رخ داده و مى دهد حتى اگر در اختلاف ميان اعضاى یک خانواده! در دور افتاده‌ترين نقطه آفريقا باشد، ايران را به دست داشتن در آن متهم مى كنند.

وی افزود: ديگر به شنيدن نوای اين سمفونى قديمى ـ جديد گوش‌هايمان عادت كرده است، اين موضوع من را به ياد بيتِ شعری از شاعر پارسى‌گوي ايران زمين سعدى شيراز و نام آشنا، مى اندازد كه گفته است: ( آيينه چون نقش بنمود راست - خودشكن، آينه شكستن خطاست )

خامه يار تاکید کرد: اين بيت مصداق حال كسانى است كه حقيقت ِزشت خود را در آينه مى ‌بينند و به جاى آنكه خود رابشكنند و اصلاح كنند به شكستن آينه متوسل شده و مى ‌شوند، فكر مى كنم آنان بايد يك بازنگرى جدى نسبت به سياست‌هايشان و خودشان داشته باشند.

وی گفت: آنچه كه در كنفرانس اتحاديه عرب اتفاق افتاد دادن آدرس غلط و تغيير هدف اصلى كه همانا قدس شريف است و منحرف ساختن نگاه‌ها و افكار عمومى از قضيه فلسطين، يمن و عراق و بحران‌هاى موجود در كشورهاى عربى به سمت ايران است.

دیپلمات سایق کشورمان تاکید کرد: اعتقاد من اين است كه حاج قاسم سليمانى و كشور ايران مستحق دريافت ده‌ها نشان افتخار هستند، چرا كه به دفاع از كشورهاى عربى و مسلمانان برخواستند و در مقابل تمامى تروريست‌ها و گروه‌هاى مسلح و گمراه ايستادگى نمودند و اين حقيقتى است انكارناپذير كه چنانچه ايران اسلامى نمى ‌بود و چنانچه شخص حاج قاسم سليمانى حضور نداشت تاكنون نقشه جغرافيايى بسيارى از كشورهاى عربى دگرگون شده بودند و بسيارى از پايتخت‌هاى اين كشورها سقوط كرده بودند كه البته از اين امر خود شمار و دولتمردان اين كشورها به خوبى آگاه هستيد كه چه نقشه‌هاى جغرافيايى در فضاى مجازى منتشر گرديد و قرار بود منطقه به چه شكلى در آينده درآيد، اين قدرت و نشان افتخار و شرفى است كه ايران استحقاق آن را دارد.

وی افزود: اينان متأسفانه با اين گام، پيشگام حركت به سوي تغيير هدف و ايجاد ارتباط و عادى سازى روابطشان با رژيم صهيونيستى شده‌اند كه براى همگان اين واقعيت، كاملاً آشكار شده است.

خامه یار تصریح کرد: به اعتقاد من، نشان افتخارى كه ايران شايسته دريافت آن مى باشد همانان مقاومت در برابر اشغالگرى و رژيم صهيونيستى است  كه از خلال جنگ سى و سه روزه و همچنين مقاومت و انتفاضه مردم فلسطين در كرانه باخترى و غزه شاهد آن بوده ايم.

وی گفت: آنچه كه امروز در اتحاديه عرب رخ داد يک رسوايى حقيقى است، ايران از گذشته تاكنون آغوش خود را براى ديگران گشوده است تا در منطقه ثبات و امنيت برقرار شود.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در انتها تصریح کرد: شما يمن و حملات ددمنشانه عليه مردم مظلوم آن را به فراموشى سپرده ايد ، دخالت در حريم كشور لبنان را فراموش كرده ايد، حتى هجمه‌اى كه بر عليه شما در قطر انجام گرفت را كنار گذاشته ايد  و همه تقصيرها را به گردن ايران مى اندازيد، اين واقعاً يك رسوايى واقعى  به تمام معناى كلمه است.

پربیننده ترین خبرها