جهانگیری: توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

جهانگیری: توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 16:20

معاون اول رییس جمهور با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت گسترش مناسبات در همه زمینه ها با کشور تونس تاکید کرد.

العالم - ایران / سیاسی

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز پنجشنبه در مسیر سفر به بولیوی برای شرکت در چهارمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در توقفی کوتاه در تونس، با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو کشور، تصریح کرد: دو کشور باید در چارچوب کمیسیون همکاری‌های مشترک، از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بهره گیرند.

معاون اول رییس جمهور در دیدار (صبری باشطبجی) قائم مقام وزیر خارجه تونس، با اشاره به آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات علمی و تکنولوژی به تونس، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در مشکلات در کنار دولت و ملت تونس بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شکست داعش در عراق و سوریه، باید با همکاری و هم‌افزایی اجازه ندهیم که آفریقا به پایگاهی برای گروه‌های افراطی تبدیل شود.

قائم مقام وزیر خارجه تونس نیز در این دیدار با اشاره به‌ علاقه‌مندی کشورش برای توسعه مناسبات با ایران، خواستار برگزاری هرچه سریع‌تر کمیسیون همکاری‌های دو کشور شد.

پربیننده ترین خبرها