سخنگوی سازمان هواپیمایی یمن:

ائتلاف سعودی مجوز پروازهای انسان دوستانه را نمی دهد

ائتلاف سعودی مجوز پروازهای انسان دوستانه را نمی دهد
پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 17:12

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یمن گفت که ائتلاف سعودی ضد یمن امروز با اعطای مجوز پروازهای سازمان ملل متحد و سازمان های انسان دوستانه مانند پزشکان بدون مرز، برنامه جهانی غذا یا یونیسف که حاوی واکسن فلج اطفال است را به فرودگاه صنعا نداد.   

العالمیمن

خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن به نقل از مازن غانم که بیانیه ای منتشر کرد، گزارش داد که دو فروند هواپیما که یکی از آنها از سفارت روسیه برای انتقال کارمندان سفارت و دیگری از کمیته بین المللی صلیب سرخ بود فقط توانست برخی از کارمندان را خارج سازند.

وی خاطر نشان ساخت که از ششم نوامبر 2017 میلادی تا زمان حاضر پرواز هواپیماهای سازمان ملل متحد، پروازهای انسان دوستانه و کمک رسانی و پروازهای مسافرتی یمن ممنوع است.  

غانم تصریح کرد که 220 کارمند کمک رسانی مستقر در امان هنوز نتوانسته اند جهت انجام وظایف انسانی خود وارد صنعا شوند و 310 کارمند سازمان ملل متحد و نهادهای انسان دوستانه بین المللی در صنعا گرفتار شده اند.

وی گفت که به گزارش دفتر سازمان ملل متحد در یمن، از 6 نوامبر 2017 میلادی تا زمان حاضر 32 پرواز سازمان ملل متحد، انسان دوستانه و کمک رسانی به یمن لغو شده است.   

سازمان هواپیمایی کشور یمن از شورای امنیت، سازمان ملل متحد، سازمان های بین المللی، انسان دوستانه و مدافع حقوق بشر تلاش برای وادار ساختن ائتلاف سعودی به رفع محاصره یمن و فرودگاه های آن برای انتقال کارمندان و بیماران را خواستار شده است.   

206 

پربیننده ترین خبرها