شوک AFC به فوتبال باشگاهی؛ حذف قریب الوقوع نماینده دیگر فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا!

شوک AFC به فوتبال باشگاهی؛ حذف قریب الوقوع نماینده دیگر فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا!
جمعه 3 آذر 1396 - 08:06

بر اساس خبرهایی که به سایت رسیده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای فوری به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده مدارک یکی از چهار نماینده فوتبال ایران ناقص است و این باشگاه در شرایط کنونی صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.

العالم _ ایران / ورزشی

با توجه به اینکه ششم دسامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۵ آذر ۹۶ قرار است قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای فوری اعلام کرده که مدارک یکی از چهار باشگاه معرفی شده از طرف فدراسیون فوتبال ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا ناقص است و اگر این مدارک ناقص بماند، این نماینده صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و فدراسیون فوتبال ایران باید ظرف چند روز آینده نماینده دیگری (واجد شرایط باشد) را به جای این باشگاه معرفی کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده به دلیل نقص در مدارک ارسالی این باشگاه و بدهی های سنگین و دیگر موارد، ممکن است باشگاه با نامه قطعی حذف از مسابقات مواجه شود.

ای اف سی تاکید کرده در شرایط کنونی این باشگاه شانسی برای بازگشت به مسابقات ندارد و اگر شرایط بر این منوال بماند، فدراسیون فوتبال باید بر اساس جدول لیگ برتر فصل گذشته و داشتن مجوزهای حرفه ای، باشگاه دیگری را جایگزین کند. این اتفاق در حالی رخ داده است که مدیران این تیم لیگ برتری در چند وقت گذشته و در همه مصاحبه هایشان خبر از حضور قطعی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را می دادند.  

باید دید فدراسیون فوتبال ایران نام این تیم در خطر حذف و محتوای نامه را چه زمانی به صورت رسمی اعلام خواهد کرد. ظاهرا مدیران این باشگاه در حال حاضر مشغول رایزنی به امید گرفتن فرصت از فدراسیون فوتبال ایران و ای اف سی برای بازگشت به رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا هستند.

آنطور که قبلا در خبرها آمده بود فدراسیون فوتبال ایران تیم های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و ذوب آهن اصفهان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده است و اگر مدارک باشگاه مورد نظر کامل نشود، باید تیم پنجم جدول سال قبل یعنی سپاهان جایگزین شود. نکته جالب این است که سپاهان هم مشکل صدور مجوز حرفه ای دارد و اگر نتواند این مشکل را کند، آن وقت نوبت پیکان تیم ششم جدول سال است که به عنوان نماینده ایران به لیگ قهرمانان آسیا معرفی شود اما مثل اینکه پیکان هم مجوز لازم را ندارد و اگر این باشگاه هم مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا نکند، استقلال خوزستان به ای اف سی معرفی می شود. با توجه به اینکه این باشگاه خوزستانی هم مشکلات زیادی دارد، کنفدراسیون فوتبال آسیا این تیم را تایید نخواهد کرد و آن وقت نوبت به گسترش فولاد می رسد که برخلاف باشگاههای قبلی مجوز حرفه ای بودن را از کمیته صدور مجوز حرفه ای بدوی دریافت کرده و می تواند به لیگ قهرمانان آسیا معرفی شود!

باید دید در فاصله ۱۲ روز تا قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه تیم های خواهند بود!

نود

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها