درخواست رسمی عراق، از ایران، ترکیه و روسیه

درخواست رسمی عراق، از ایران، ترکیه و روسیه
شنبه 4 آذر 1396 - 12:41

سفیر عراق در ترکیه می گوید که مقامات بغداد منتظر دریافت پاسخی رسمی از سوی کشورهای ضامن صلح در سوریه برای ایفای نقشی فعال در مذاکرات صلح این کشور هستند.

العالم - آسیا

به گزارش آناتولی، «هشام العلوی» سفیر عراق در ترکیه روز جمعه اظهار داشت که بغداد منتظر پاسخ رسمی کشورهای ضامن صلح در سوریه (ایران، ترکیه، روسیه) برای ایفای نقشی فعالی در مذاکرات صلح سوریه است.

هشام العلوی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت که نشست سه جانبه مقامات ایران، ترکیه و روسیه در سوچی «به کاهش تنش کمک کرد» و برای پایان دادن به تعارض شش ساله در سوریه از طریق ابزارهای سیاسی «محیطی مناسب را مهیا ساخت».

العلوی گفت که «کشورهای منطقه و بازیگران بین المللی در راستای همکاری برای دستیابی به یک توافق، انعطاف پذیری نشان داده اند. ما مطمئناً از این مذاکرات استقبال می کنیم و برای تقویت تحولات مثبت در این مسیر، تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست».

سفیر عراق در ترکیه همچنین گفت که بغداد به طور رسمی از کشورهای ایران، ترکیه و روسیه خواسته است تا از درخواست عراق برای شرکت در نشست آستانه حمایت کنند.

العلوی افزود: «ما در انتظار دریافت یک پاسخ رسمی از کشورهای ذیربط هستیم. ما مشتاقانه خواهان شرکت در نشست آتی و ایفای نقشی فعالی برای دستیابی به راه حلی برای این بحران هستیم».

وی در ادامه گفت که پیروزی های عراق بر داعش و محدودسازی حوزه کنترل این گروه تروریستی در سوریه «تحولات مثبتی» بشمار می روند.

گفتنی است که روز چهارشنبه، مقاماتی از کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در شهر ساحلی سوچی با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار سه جانبه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که شرکت کنندگان در این نشست موافقت کردند که از «کنگره ملی» سوریه به عنوان نخستین گام در جهت پایه گذاری گفتگو میان طرفهای درگیر حمایت کنند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها