سخنگوی جنبش «النجباء»:

روز تحریم ما «یوم الله» است/ اعلام حمایت از لبنان در قبال هرگونه تجاوز اسرائیل

روز تحریم ما «یوم الله» است/ اعلام حمایت از لبنان در قبال هرگونه تجاوز اسرائیل
شنبه 4 آذر 1396 - 12:57

سخنگوی رسمی جنبش مقاومت «النُجَباء» عراق با اشاره به اینکه روز اعلام تحریم آمریکا علیه این جنبش یوم‌الله است، به جنگ احتمالی رژیم صهیونیستی علیه لبنان اشاره کرد و درباره آغاز نبردی در همه‌جای جهان علیه این رژیم هشدار داد.

العالم _ عراق

«سید هاشم الموسوی» سخنگوی رسمی النُجَباء در جریان کنفرانس خبری خود در آخرین واکنش خود به لایحه تحریمی آمریکا علیه این گروه مقاومت گفت: ایالات متحده با این کار، ما را به دنیا معرفی کرد و این روز را "یوم الله" معرفی می‌کنیم.

به گزارش دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی النُجَباء در ایران، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در کنفرانس خبری سالانه خود که در مقر مرکزی این جنبش در بغداد برگزار شد، ضمن تبریک نابودی داعش به ملت و دولت عراق و سوریه، اظهار داشت: داعش یک طرح استکباری خطرناک بود و به اعتراف رئیس جمهور فعلی و وزیر خارجه اسبق آمریکا، از سوی ایالات متحده تاسیس شد.

الموسوی با بیان اینکه «تروریسم داعش از فتاوای علمای ناتو شکل گرفت»، تصریح کرد: آمریکا به دنبال ایجاد جنگ داخلی بین مسلمانان است تا رژیم‌ صهیونیستی در امان مانده و آسیبی نبیند.

وی افزود: هدف اصلی از تاسیس داعش نیز تخریب چهره اسلام بود و رسانه‌های غربی تلاش کردند که جنگ در عراق را جنگ طائفه‌ای بین شیعیان و اهل سنت قلمداد کنند.

عضو ارشد سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق، برنامه بعدی این گروه تروریستی را عزیمت به آفریقا عنوان کرد و گفت: کشورهای غربی و آمریکا در حال تقویت تروریسم در منطقه آفریقا هستند و داعش هنوز برای تحقق اهداف کشورهای مستکبر، پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می‌شود.

داعش؛ حافظ امنیت رژیم صهیونیستی

الموسوی، هدف دیگر از تاسیس داعش را تقسیم کشورهای منطقه توصیف کرد و ادامه داد: نخست وزیر سابق قطر به این امر اعتراف کرد که هدف، تقسیم کشورهای منطقه بود تا همه کشورها از اسرائیل کوچک‌تر و ضعیف‌تر شوند.

وی با اشاره به سیاست تحریم ایالات متحده اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی نُجَباء به تروریسم متهم می‌شوند درحالیکه واشنگتن، حزب لیکود و بقیه احزاب این رژیم اشغالگر و کودک‌کش را تروریستی اعلام نمی‌کند.

روز تحریم ما «یوم الله» است

سخنگوی رسمی نُجَباء با بیان اینکه «تحریم اخیر ما، درخواست برخی کشورهای مرتجع عربی از آمریکا پس از شکست‌‌شان در عراق و سوریه بود»، تاکید کرد: ایالات متحده با این کار، ما را به دنیا معرفی کرد و این روز را «یوم الله» معرفی می‌کنیم.

الموسوی با اشاره به حمایت یکپارچه عراقی‌ها از نُجَباء، گفت: وحدت ملت، دولت و پارلمان عراق در مخالفت با تحریم کنگره آمریکا، باعث عقب نشینی کنگره از این لایحه خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت عراق باید سفیر آمریکا را فرا خواند و به او یادآوری کند که جنبش‌های مقاومت، گروه‌های اصیل عراقی و اعضای حشد، فرزندان ملت عراق هستند. باید فعالیت‌های سیاسی ما در این عرصه ادامه یابد تا آمریکا متوجه وحدت کامل ملت عراق در این خصوص شود.

پاسخ به شایعه حضور الحشد در سوریه

این مقام عالی‌رتبه النُجَباء همچنین در پاسخ به برخی شایعات درمورد ورود الحشد الشعبی به سوریه، ابراز داشت: الحشد الشعبی اجازه ورود به سوریه را ندارد، چراکه یک موسسه نظامی رسمی عراق است و النُجَباء نیز نه به عنوان الحشد الشعبی، بلکه به عنوان مقاومت اسلامی به سوریه رفته است.

الموسوی اضافه کرد: ما با ورود به سوریه از امنیت ملی عراق دفاع کردیم و همه کسانی که در گذشته ورود ما به سوریه را محکوم می‌کردند، در حال حاضر به اهمیت فعالیت ما پی بردند.

انتخابات آتی عراق

وی در ادامه به انتخابات پارلمانی آتی عراق اشاره کرد و گفت: در این برهه، دشمن به دنبال تعویق انتخابات به تاریخ دیگری است و این مشکل بزرگی است.

سخنگوی رسمی النُجَباء افزود: دشمن تلاش دارد که الحشد الشعبی را از صندوق انتخابات دور کند و آمریکا به دنبال تحقیق اهداف خود در عرصه سیاسی است زیرا نتواست اهداف خود در عرصه جنگ را محقق سازد.

الموسوی با بیان اینکه «اعضای الحشد الشعبی در انتخابات کنامزد نمی‌شوند»، گفت: ولی گروه‌ها و احزابی که الحشد الشعبی را تاسیس کردند، در انتخابات حضور فعال خواهند داشت.

 آمریکا، اسرائیل و فتنه جدید لبنان!

وی در بخش پایانی سخنان خود به بحران جدید لبنان پرداخت و اظهار داشت: آمریکا به دنبال ایجاد فتنه در لبنان بود که بازداشت حریری در عربستان بخشی از این پازل را تکمیل می‌کرد، ولی سخنرانی سید حسن نصرالله و پیگیری‌های دولت لبنان باعث شکست این نقشه شد.

این مقام عالی‌رتبه النُجَباء با یادآوری تاسیس تیپ آزادسازی جولان توسط این گروه مقاومت با هماهنگی دولت سوریه، هشدار داد: آمریکا به خوبی می‌داند در صورتی که رژیم صهیونیستی جنگی را علیه لبنان به راه اندازد؛ دیگر این جنگ به حزب الله خلاصه نخواهد شد بلکه از هر منطقه جهان، جنگی علیه اسرائیل به راه خواهد افتاد.

پربیننده ترین خبرها