کمک های دارویی و امدادی فقط پاسخگوی ده درصدنیاز مردم یمن

کمک های دارویی و امدادی فقط پاسخگوی ده درصدنیاز مردم یمن
يکشنبه 5 آذر 1396 - 04:00

مسئولان یمنی می گویند کمک های امدادی و دارویی که روز شنبه به فرودگاه صنعا رسید، نیازهای ده درصد مردم را تأمین نمی کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سه پرواز هوایی بین المللی به صنعا پایتخت یمن رسید. با این پروازها کارمندان وابسته به سازمان ملل و کمک های پزشکی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) وارد یمن شدند. این تحولات پس از آن صورت گرفت که ائتلاف سعودی اعلام کرد فرودگاه صنعا را منحصرا به روی پروازهای حامل کمک های بشردوستانه و امدادی باز می کند.
جمال الاشول خبرنگار این شبکه از صنعا گفت: فرودگاه صنعا پس از توقف دو هفته ای بار دیگر پذیرای پروازهای بین المللی بود که کارمندان وابسته به سازمان ملل و کمک های پزشکی را که شامل واکسن های کودکان بود با خود حمل می کرد. مدیریت فرودگاه از این پروازها استقبال کرد و گفت این کمک های بشردوستانه پاسخگوی نیازمندی های بیش از ده درصد مردم یمن نیست و خواستار گشوده شدن فرودگاه به روی پروازهای تجاری شد. 
خالد الشیاف مدیر فرودگاه صنعا در این خصوص گفت: این هواپیماها امروز به فرودگاه بین المللی صنعا رسیدند و ما امیدواریم کشورهای متجاوز اجاره دهند پروازهای حامل کمک های بشردوستانه وابسته به نهادهای بین المللی دوباره وارد یمن شود، هر چند این کمک ها هیچ گونه دستاوردی را برای ملت یمن محقق نمی سازد و کمک ها و داروهای رسیده به فرودگاه صنعا حتی ده درصد از نیارمندی های کنونی مردم یمن را برطرف نمی کند. ما امیدواریم فرودگاه به صورت کامل به روی تمام یمنی ها باز شود. 
خبرنگار افزود: مدیر فرودگاه صنعا آمار تکان دهنده ای از تعداد بیمارانی ارائه داد که نیاز دارند برای درمان به خارج از کشور فرستاده شوند و گفت بسیاری از آنها روزانه به دلیل محاصره تحمیلی بر فرودگاه، جان خود را از دست می دهند. 
خالد الشایف در این زمینه گفت: بیش از نیم میلیون بیمار، نیازمند دریافت دارو هستند و بیش از نود و پنج هزار بیمار نیاز مبرم دارند که برای درمان به خارج از کشور فرستاده شوند. همچنین بیش از پانزده هزار بیمار به دلیل نداشتن توان سفر به خارج جان باخته اند و به طور میانگین روزانه سی و هفت بیمار جان خود را به دلیل کمبود دارو و ناتوانی دریافت معالجه در خارج از دست می دهند. 
خبرنگار افزود: سازمان های انسانی فعال در یمن اعلام کرده اند میانگین یمنی های گرفتار سوء هاضمه به میلیون ها نفر افزایش یافته است، به ویژه که بحران اقتصادی و انسانی در این کشور مرتب در حال افزایش است و حقوق ماهیانه کارمندان دولتی نیز قطع شده است. 
در ادامه گزارش فاتن العصیمی رئیس سازمان همبستگی بدون مرز گفت: همه مردم یمن نیازمند هستند، پیشتر فقط آوارگان و فقرا نیازمند کمک بودند و اکنون کارمندان دولتی نیز نیازمند هستند. نیازمندی ها به صورت جدی بالا رفته است و کمک های انسان دوستانه پاسخگوی نیازهای موجود نیست. 
خبرنگار در پایان گفت: در سایه بحرانی که یمن به دلیل جنگ و محاصره گرفتار آن است هشدارهای بین المللی درباره بحرانی شدن اوضاع انسانی و پزشکی اکثر یمنی ها رو به افزایش است. با ورود دوباره پروازهای بین المللی به فرودگاه صنعا زندگی هر چند به صورت جزئی به این شهر بازگشته است، اما درخواست یمنی ها این است که این فرودگاه به روی پروازهای تجاری گشوده شود تا پیامدهای محاصره که بر تمام جوانب زندگی اثر گذاشته است به پایان برسد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها