یک میلیاردر دیگر عربستانی بازداشت شد

یک میلیاردر دیگر عربستانی بازداشت شد
يکشنبه 5 آذر 1396 - 22:04

در ادامه موج دستگیری و بازداشت تجار و بازرگانان عربستانی، کمیته مبارزه با فساد در عربستان «فواز الحکِر» سهامدار عمده شرکت «الحکِر و شرکا» را بازداشت کرده است.

العالم - عربستان سعودی

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مسئولان سعودی تصمیم گرفته اند تا فروش سهام مجموعه های تجاری «فواز الحکر»  را به حالت تعلیق درآورند و حساب های موسسان این مرکز تجاری را مسدود کنند.

این منابع اعلام کردند که کمیته مبارزه با فساد در عربستان «فواز الحکر» یکی از سرمایه گذاران عمده مجموعه تجاری «المراکز العربیه» را هم بازداشت کرده و او را به هتل ریتز کارلتون محل بازداشت دیگر شاهزاده ها و تجار سعودی انتقال داده اند.

بر اساس این خبر شرکت الحکر دست کم ۱.۲ میلیارد دلار ارزش دارد و مجموعه تجاری «مراکز العربیه» که در زمینه راه اندازی مراکز خرید در عربستان فعالیت می کند  مالک ۱۹ مرکز خرید در عربستان است.

ثروت شخصی فواز الحکر هم بر اساس گزارش های رسانه های عربستانی ۲.۲۵ میلیارد دلار ارزیابی شده است و در فهرست مردان ثروتمند عربستان قرار دارد.

در اوایل نوامبر ۲۰۱۷ پادشاه عربستان دستور تشکیل کمیته ای برای مقابله با فساد در این کشور را داده که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ریاست آن را برعهده دارد، در حالی که ریاض ادعا می کند این کمیته برای مقابله با فساد اقتصادی در عربستان ایجاد شده ناظران امور عربستان معتقدند که این اقدامات در راستای از میان برداشتن رقبای سیاسی و اقتصادی محمد بن سلمان در عربستان راه اندازی شده است.

بر اساس گزارش های رسمی تاکنون ۱۱ شاهزاده و ده ها وزیر و مسئول پیشین سعودی علاوه بر تعدادی تاجر و بازرگان عربستانی در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده اند.

مهر

پربیننده ترین خبرها