تلاش اسرائیل و آمریکا برای مقابله با انتشار لیست سیاه سازمان ملل

تلاش اسرائیل و آمریکا برای مقابله با انتشار لیست سیاه سازمان ملل
دوشنبه 6 آذر 1396 - 07:39

اسرائیل و آمریکا برای مقابله با انتشار لیست سیاه سازمان ملل از شرکت‌هایی که در کرانه باختری فعالیت می‌کنند، به تکاپو افتاده‌اند.

العالم- آمریکا 

 با نزدیک شدن به موعد انتشار لیست سیاه سازمان ملل از شرکت‌هایی که به‌طور غیرقانونی در شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری فعالیت می‌کنند، مقامات اسرائیلی و آمریکایی به تکاپوی بیشتری برای مقابله با آن افتاده‌اند.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» و رژیم صهیونیستی به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» تلاش می‌کنند مانع انتشار این لیست شوند زیرا درپی آن، کمپانی‌های بزرگ جهانی دیگر با آن شرکت‌ها معامله و تجارت نخواهند داشت.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی، با اینکه نام این کمپانی‌ها علنی نشده اما حدود 100 شرکت شامل سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های امنیتی و حتی رستوران‌های زنجیره‌ای معروف در بین آنها دیده می‌شود.

این فهرست شرکت‌ها به دستور شورای حقوق بشر سازمان ملل در مارس 2016 و به عنوان بخشی از تحقیقات درباره تاثیرات شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری بر زندگی فلسطینیان، جمع‌آوری شد.

«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به آسوشیتدپرس گفت اسرائیل هرکاری که بتواند انجام می‌دهد تا این لیست منتشر نشود.

«هثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اخیرا تاکید کرده بود که انتشار چنین لیست سیاهی از شرکت‌های اسرائیلی-آمریکایی، را «غیرسازنده» می‌دانند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها