اعتراف فرمانده آمریکایی به نقش موثر الحشدالشعبی در مبارزه با داعش

اعتراف فرمانده آمریکایی به نقش موثر الحشدالشعبی در مبارزه با داعش
دوشنبه 6 آذر 1396 - 19:42

ژنرال آمریکایی فرمانده ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش اذعان کرد: الحشدالشعبی یک نیروی رسمی است و نقش موثری در مبارزه با داعش داشته است.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری 'الغدپرس' عراق، پل فانک روز دوشنبه گفت: الحشد الشعبی یک سازمان امنیتی رسمی است و نقش مثبتی در مبارزه با داعش داشته است هر چند – به زعم او – برخی گروه های غیرمنضبط هم در درون آن وجود دارد.
اظهارات این ژنرال آمریکایی درحالی است که پیش تر مقامات سیاسی این کشور از جمله 'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه، الحشدالشعبی را یک نیروی شبه نظامی خارجی (وابسته به ایران) دانسته و خواستار خروج آنها از عراق شده بودند.
مقامات عراقی و شخصیت های سیاسی این کشور بشدت به این اظهارات مداخله جویانه واکنش نشان دادند و در رد این اظهارات به رسمی بودن این نیرو مطابق مصوبه پارلمان عراق و عمل تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور اشاره کردند.
فرمانده تشکل موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در ادامه سخنانش نقش این ائتلاف را ارائه کمک در زمینه آموزش و مسلح کردن نیروهای عراقی دانست.
به گزارش ایرنا به نقل از الغدپرس، وی گفت: داعش همچنان یک تهدید است چرا که آنها پس از تحمل شکست در جنگ، اکنون تلاش می کنند در قالب آوارگان به اقدامات خود ادامه دهند برهمین اساس ما نیز به حمایت از نیروهای عراقی ادامه می دهیم.
به زعم فرمانده تشکل موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش، وظیفه این ائتلاف تنها مقابله با تروریسم نیست بلکه مبارزه با ریشه های آن نیز هست و در همین راستا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و نیز آموزش های مرزبانی برای نیروهای عراقی کرده ایم اما قصد ایجاد پایگاه در مناطق مرزی عراق نداریم.
وی گفت: ائتلاف بین المللی هم اکنون با خواست دولت عراق و برای مبارزه با داعش در این کشور مستقر است و تا زمانی که این خواست ادامه داشته باشد حضور ائتلاف نیز ادامه خواهد داشت اما بدون موافقت دولت عراق حتی یک سرباز نیز به نیروهای مستقر خود در خاک این کشور نخواهد افزود.

پربیننده ترین خبرها