توطئه جریانهای وهابی و سلفی در سوریه

توطئه جریانهای وهابی و سلفی در سوریه
يکشنبه 3 ارديبهشت 1391 - 04:25

نماينده سوريه در سازمان ملل متحد با انتقاد از مواضع قطر و عربستان سعودي ضد سوريه تأکيد کرد، مردم سوريه با نفوذ جريانهاي افراطي وهابي و سلفي مخالفند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "بشار الجعفری" در نشست شورای امنیت با اعتراض به استفاده از اصطلاح "نظام سوریه" در این نشست گفت: در بیانیه شورای امنیت از واژه "دولت سوریه" استفاده شده است.

الجعفری با تأکید بر پایبندی سوریه به اجرای طرح کوفی عنان و آزاد شدن کسانی که "دستشان به خون آغشته نشده"، اظهار داشت: دمشق به سازمان ملل متحد اعلام کرد که دومین بند طرح عنان در خصوص خارج کردن سلاح های سنگین و نیروها از مناطق مسکونی را اجرا کرده، ولی نیروهای امنیتی و پلیس به وظایف خود عمل می کنند و در صورت ادامه خشونتها از سوی عناصر مسلح، واکنش نشان می دهند.

وی افزود: نیروهای مسلح و ارتش آماده هستند تا از امنیت سوریه و مرزها و زیرساختها دفاع کنند.

بشار الجعفری گفت: مخالفان سوریه تا کنون 593 بار آتش بس را نقض کرده، و برای ساقط کردن توافقنامه آتش بس ارتش را به نقض آن متهم می کنند، تا مانند لیبی به بهانه مسائل  انسانی زمینه اقدام نظامی علیه سوریه را فراهم کنند.

الجعفری اظهار داشت: قطر در عملیاتی شرکت کرد که بر اثر آن ده ها هزار نفر در لیبی کشته شدند و زیرساختهای این کشور ویران شد.

الجعفری خاطرنشان کرد: اظهارات امیر قطر که شانس موفقیت طرح عنان را بسیار کم دانسته بود بهترین دلیل درباره وجود تلاشهایی برای به شکست کشاندن طرح عنان است.

الجعفری تأکید کرد: پس از آنکه هیأت ناظران عرب گزارش خود را درباره واقعیتهای سوریه اعلام کردند، قطر و عربستان از این هیأت خارج شدند.

الجعفری گفت: برای مردم سوریه چیزی تحت عنوان مسائل طایفه ای و مذهبی وجود ندارد، ولی در عین حال نمی خواهند جریانهای افراطی وهابی و سلفی با دلارهای نفتی قطر و عربستان سعودی به کشورشان نفوذ کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها