ادامه ارسال سلاح برای کردهای سوریه؛

ترامپ دست اردوغان را در پوست گردو گذاشت

ترامپ دست اردوغان را در پوست گردو گذاشت
دوشنبه 6 آذر 1396 - 23:06

ترامپ در مواجهه با درخواست اردوغان، صراحتاً از توقف ارسال سلاح برای کردها سخن گفت ولی پنتاگون با لحنی غیرشفاف می‌گوید که در برنامه تسلیح کردهای سوریه، تغییراتی اعمال خواهد شد.

العالم ـ آمریکا

پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از صدور دستوری برای توقف ارسال تسلیحات برای کردهای سوریه خبر داد، حالا پنتاگون از «اعمال تغییرات» در این برنامه می‌گوید.

ترامپ روز جمعه در مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود که مخالف سرسخت حمایت نظامی از کردهای سوریه است و آنها را تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه می‌داند، گفته بود که ارسال سلاح برای کردها متوقف می‌شود. اردوغان امروز (دوشنبه) از آمریکایی‌ها خواسته بود که به قول خود پایبند باشند.

آن طور که رویترز گزارش داده، پنتاگون هم امروز در این خصوص بیانیه‌ای نه‌چندان شفاف داده و گفته که در حال بررسی اعمال تغییراتی در برنامه ارسال سلاح برای کردهاست.

در این بیانیه که توسط «اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون خوانده شده، آمده است: «در حال بررسی اعمال تغییرات در حمایت نظامی از شرکای کرد هستیم و این کار را تا جایی که الزامات مقابله با بازگشت داعش و تلاش برای نابودی این گروه اجازه دهد، انجام خواهیم داد.»

پنتاگون به صراحت ترامپ از «توقف» ارسال کمک‌های نظامی سخن نگفته است.

به گزارش فارس، کردهای سوریه پس از بیرون راندن داعش از پایتخت خودخوانده‌اش یعنی رقه، اعلام کردند که قصدی برای تحویل این شهر به دولت مرکزی سوریه ندارند.

دولت سوریه هم که پیگیر بازگشت ساکنان اصلی رقه به این شهر است، اعلام کرد که حضور کردها را غیرقانونی و در حکم اشغال رقه می‌داند.

پربیننده ترین خبرها