ماجرای دروغ سیزده کمک میلیاردی فرح به زلزله‌زدگان چه بود

ماجرای دروغ سیزده کمک میلیاردی فرح به زلزله‌زدگان چه بود
سه شنبه 7 آذر 1396 - 13:39

درست زمانی که سازمانهای مردمی،حمایتی و دولتی مانند کمیته امداد و بهزیستی پای کار آمده بودند تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را به آسیب دیدگان زلزله برسانند، ماجرای کمک ۱۰ میلیاردی از سوی زنی از آن سوی مرزها خبرساز شد.

العالم-ایران/سیاسی

 حادثه زلزله کرمانشاه و کمک های زیادی که از سوی مردم و نهادهای مردمی و دولتی شد این روزها در صدر اخبار زلزله قرار دارد.

اما متاسفانه وضعیت مردمی که جان و مال خود را بر اثر این زلزله از دست دادند برای برخی از افراد معلوم الحال که اهداف مشخصی را برای خودنمایی و ضربه زدن دنبال می کنند دستمایه خودنمایی قرار گرفت.

درست زمانی که سازمانهای مردمی،حمایتی و دولتی مانند کمیته امداد و بهزیستی پای کار آمده بودند تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را به آسیب دیدگان زلزله برسانند، ماجرای کمک 10 میلیاردی از سوی زنی از آن سوی مرزها خبرساز شد.

ماجرا از این قرار بود که پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام از کمک 10 میلیارد تومانی یک خیر به زلزله زدگان خبر داد، وی در این باره گفت: خوشبختانه هموطنان عزیز همواره کمک‌حال یکدیگر بودند و در این حادثه تلخ نیز شاهد کمک‌های بی‌شمار خیرین هستیم به‌طوری که شب گذشته یکی از خیرین با من تماس گرفت و برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرد و صبح آن روز چکی به‌مبلغ 10 میلیارد تومان در اختیار ما قرار داد.

جالب اینکه صحبتی از اینکه این فرد خیر، زن بوده یا مرد به زبان آورده نشد!

اما پس از انتشار این خبر که فایل تصویری و صوتی آن در فضای مجازی موجود است، عده ای با مقاصدی مشخص، شایعه کمک 10 میلیارد تومانی را به فرح پهلوی نسبت دادند، شایعه ای که حتی نیازی به تکذیب نداشت.

هیچ منبعی این خبر را تایید نکرد و تازه زمانی که پس از گذشت یکی دو روز این خبر دست به دست شده بود سایت فرح پهلوی دست به کار شد و خبر را در سایت خود منتشر کرد اما به اشتباه به جای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه نوشت کمک به زلزله زدگان کردستان!

بنابراین نه این کمک 10 میلیاردی از سوی فرح از سوی منابع رسمی اعلام شد بلکه در سایت شخصی و پیج های رسمی وی خبری از این کمک نیامده است و در همان روزها تنها خبری که به نقل از این خانم منتشر شده بود پیام تسلیت بود. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها