واکنش سخنگوی قوه قضاییه در مورد صحبت های احمدی نژاد درباره دستگاه قضا

واکنش سخنگوی قوه قضاییه در مورد صحبت های احمدی نژاد درباره دستگاه قضا
سه شنبه 7 آذر 1396 - 14:18

سخنگوی قوه قضاییه گفت: یکی از صحبت هایی که این روزهای اخیر از سوی احمدی نژاد مطرح شده را دیدم و در این صحبت ها حقیقتا ده ها دروغ، خلاف واقع، گنده گویی و توهین به این و آن بود.

العالم - ایران / سیاسی

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و بیست‌ و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ادامه داد: بر اساس آمار بانک مرکزی و گزارشات دادسرا، با این اقدام تعداد کثیری از سپرده گذاران تعیین تکلیف و تسویه می شود. البته این به معنای 98 درصد سپرده ها نیست. این 98 درصد یا بالاتر ، سپرده گذاران هستند؛ یعنی نفرات سپرده گذار تعیین تکلیف می شود نه مجموعه سپرده آنها.

وی افزود: تا زمان انحلال سود تعلق می گیرد اما از زمان انحلال به بعد، سودی تعلق نمی گیرد. البته نحوه اطلاع رسانی انحلال پیش بینی و درنظر گرفته شده است.

اژه‌ای در خصوص توهین های احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه گفت: من با پرسش این سوال یاد یک داستانی افتادم.

یک لاتی یک مدت از چشم ها افتاده بود و رنج می برد که کسی محل نمی دهد. این فرد یک روزی آمد در یکی از میادین نسبتا شلوغ شهر، داد و هوار کرد و به زمین و آسمان مثل آدم های عقده ای فحش می داد که چرا کسی دیگر تحویلش نمی گیرد و برخی مردم ایتساده بودند که ببینند چه می گوید. حکیمی رد می شد و همراهان حکیم گفتند بایستیم که چه می گوید. حکیم گفت که این همه این کارها را می کند که دیده شود.

برخی افراد زبانش هرز شده و هرچیزی می گویند، یک خودخواهی و خودبزرگ بینی دارند و هرچه به ذهنشان برسد فکر می کنند حق مطلق است.

اژه‌ای ادامه داد: این آقایی که اسم بردید من فقظ یکی از صحبت هایی که این روزهای اخیر در پاسخ به یک مجری نگاه می کردم دیدم که حدود ٤٠ دقیقه بود در این صحبت ها حقیقتا ده ها دروغ، خلاف واقع، گنده گویی و توهین به این و آن بود.

بی پایه حرف زدن احمدی نژاد شهره عام و خاص است/ ایشان که مدرک راه و ساختمان دارد چرا درباره مصوبات شورای نگهبان حرف می‌زند

وی افزود: ایشان میگوید در کل دنیا دادسرا، زندان، پزشکی قانونی و ثبت اسناد در زیرمجموعه دولت است؟ باید پرسید واقعا تو رفتی تحقیق کردی؟ من تا جایی که اطلاع دارم در خیلی کشورها اینگونه نیست.

اژه‌ای گفت: بی پایه حرف زدن ایشان شهره عام و خاص است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: می گوید اینها خلاف قانون اساسی وصل شده به قوه قضاییه.

وی ادامه داد: تو (احمدی نژاد) که می گویی من مدرکم راه و ساختمان است این‌ها (مصوبات) رو شورای نگهبان تصویب کرده چه جوری به خودت اجازه میدهی که بگویی خلاف قانون اساسی است.

اژه‌ای گفت: این یعنی مجلس و شورای نگهبان بی خود کرده و شما درست می‌گویی.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در جایی دیگر می گوید تنها قوه قضاییه است که ٣٨ سال است ازش نقد نشده. بعد میگوید اون موقع که ازش نقد نشده حتما خوب عمل کرده. پس یعنی الان قوه بد شده است؟

در طول این سالها کسی حقوق را نمی‌فهمیده و فقط شما(احمدی نژاد) می‌فهمید؟/چرا حالا که مورد تعقیب قرار گرفتید قوه قضاییه بد شده است

وی ادامه داد: من کلاه خود شما را قاضی قرار می دهم، همین مدت که اینها این حرف ها را علیه قوه زدند دیگر بیشتر از این می شود به دستگاه قضایی بد گفت؟

اژه‌ای گفت: چطور حالا که شما مورد تعقیب قرار گرفتید قوه بد شد؟ چرا قبلا انتقاد نمی کردید؟ خیلی بد است که آدم مسایل شخصی اش را با مسایل مملکت قاطی کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این آقا(احمدی نژاد) میگوید امور زندان ها چه ربطی به قوه قضاییه دارد؟ببینید خودخواهی تا کجا؟ می گوید اول انقلاب شورای انقلاب بدون توجه به مسایل حقوقی یه مصىوبه داشته که همین شکلی مانده است.

وی ادامه داد: یعنی اونا هیچ کدوم مسایل حقوقی سرشون نمیشده و این همه چی میداند.

اژه‌ای گفت: سازمان زندان ها در بهمن ماه سال ٦٤ طبق قانون مجلس و با تایید شورای نگهبان به عنوان سازمان زندان ها درآمد
ایشون اصلا یا توجه ندارد یا خود را به بی توجهی می زند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ایشان می گوید خود مقامات قضایی می گویند 90 درصد دادگاه های ما غیرعلنی است. این حرف قطعا دروغ است و یک جا شما پیدا کنید که مقامات قضایی چنین حرفی بزنند.

ما زمانی داشتیم که دادگاه ها علنی بود و پخش هم می شد و هر رسانه ای می توانست بیاید و دادگاه را منتشر کند اما قانون اجازه نداد تا زمانی که حکم قطعی نشده، مجموعه محتوای دادگاه علنی پخش شود و پیشنهاد قوه قضاییه هم نبوده است.

در این مسئله مکرر گفتم که غیر از موارد خاص، اگر دادگاه ها علنی برگزار و پخش شود، حتما بازدارندگی بالایی دارد و این نظر شخصی من است. البته عوارضی هم دارد اما منافع آن بیشتر است.

در یک مقطعی از یک طریقی اجازه دادند پخش شود و آن این بود که در موضوعات ملی که دادستان کل کشور تشخیص می دهد، پرونده ملی است و از رییس دستگاه قضا تقاضا کند و موافق شود، پخش می شود که یکی دو مورد اینگونه داشتیم که یکی از آنها پرونده بابک زنجانی بود.

نکته سوم این است که بسیاری از دادگاه های ما علنی برگزار می شود ولی همه دادگاه های علنی مورد توجه همه نیست. مثلا کسی که چکش برگشت خورده، دادگاهش علنی است اما کسی دنبالش نیست.

پربیننده ترین خبرها