مکرون: استعمارگران اروپایی در آفریقا مرتکب جنایاتی شده اند

مکرون: استعمارگران اروپایی در آفریقا مرتکب جنایاتی شده اند
سه شنبه 7 آذر 1396 - 19:18

رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در سخنرانی در دانشگاه واگادوگو (بورکینافاسو) اذعان کرد کشورهای اروپایی در دوره استعمار در آفریقا، مرتکب جنایاتی شده اند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واگادوگو، امانوئل مکرون که برای سفر دوره ای به قاره آفریقا سفر کرده است، امروز وارد بورکینافاسو شد و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد. 

مکرون در یک نشست خبری بر لزوم مبارزه با گروه های تروریستی در آفریقا تاکید و لازمه آن را وجود طرح و برنامه ریزی عنوان کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره حضور کشورهای اروپایی در قاره سیاه در زمان استعمار گفت: 'دوره های خوبی وجود داشته، اما بی گمان اشتباهات و جرائم و مسائل مهمی نیز در کنار این دوره ها رخ داده است. در این باره باید بگویم استعمارگران اروپایی (در آفریقا) مرتکب جنایاتی شده اند، هیچگونه بحث و شکی نیست که جنایاتی رخ داده و اشتباهاتی صورت گرفته است. 

مکرون افزود: باید به آینده امیدوار بود و فکر کرد، گذشته ها گذشته است و باید آن را پشت سر گذاشت. 

رئیس جمهوری فرانسه همچنین در ادامه سخنرانی خود، کشورهای آفریقایی را به برقراری رابطه جدید با پاریس فراخواند و بر لزوم کمک های مالی و نظامی بین المللی به گروه جی. 5 به منظور مبارزه با گروه های تروریستی تاکید کرد. 

وی با فراخواندن ایران، ترکیه و قطر به پایبندی به تعهداتشان در مبارزه با تروریسم، گفت: زمان آن فرارسیده است تا به افراط گرایی مذهبی پایان داده شود. 

مکرون همچنین گفت که به زودی طرحی را برای مبارزه با سازمان های جنایتکار و شبکه های قاچاق انسان به اتحادیه آفریقا، پیشنهاد خواهد کرد.

در زمانی که مکرون در حال سخنرانی در دانشگاه واگادوگو بود، نیروهای امنیتی بورکینافاسو با تظاهرکنندگان در نزدیکی ساختمان این دانشگاه، درگیر شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها