نماینده عراقی: با حمايت ايران بر داعش پيروز شدیم

نماینده عراقی: با حمايت ايران بر داعش پيروز شدیم
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 00:51

سخنگوی سابق سازمان بسیج مردمی و نماینده پارلمان عراق گفت: عراق با حمایت ایران بر گروه تروریستی داعش پیروز شد و رابطه ما با ایران اعتقادی است.

 

العالم - عراق

احمد الاسدی در گفتگوی ویژه با شبکه تلویزیونی المیادین با تبریک شکست و پایان یافتن کار گروه وهابی- صهیونیستی داعش گفت: من از این پس نماینده و سخنگوی رسمی سازمان بسیج مردمی نیستم، اما نماینده و مدافع مجاهدین باقی خواهم ماند. من سخنگوی ائتلافی از مجاهدین خواهم بود که شامل نیروهای معتقد به کسب پیروزی نهایی بر تروریسم و افراط گرایی است. با تشکیل ائتلاف مجاهدین در پی ایجاد نیروهایی هستیم که بتوانند از سازمان بسیج مردمی حمایت کنند. ما باید حمایت های لازم را از بسیج مردمی به عمل آوریم.

الاسدی تصریح کرد: بسیج مردمی یک نهاد امنیتی عراقی باقی می ماند و در انتخابات شرکت نخواهد کرد و هر کسی که بخواهد خود را در انتخاباتی نامزد کند باید از حضور در بسیج مردمی انصراف دهد. سازمان بسیج مردمی به بخشی از فرماندهی عملیات مشترک که شامل ارتش و دستگاه های امنیتی است تبدیل شده است و این فرماندهی چگونگی ایفای نقش بسیج مردمی را در آینده تعیین خواهد کرد. سازمان بسیج مردمی از سوی مردم انتخاب شده است و تمام بخش ها و اقشار مردم عراق از آن دفاع می کند و این سازمان نماینده تمام اقشار ملت عراق است.

الاسدی خاطرنشان کرد: در طول چند روز آینده پیروزی بر داعش را اعلام خواهیم کرد، ولی این موضوع به معنای پایان یافتن کار داعش در زمینه های امنیتی نیست. علاوه بر داعش گروه های افراط گرایی وجود دارند که از خارج تأمین مالی می شوند و دست به ترور و اقدامات تروریستی می زنند. فتوای مرجعیت دینی نقش بزرگی در عملیات نابودسازی داعش و افراط گرایی داشت.

سخنگوی بسیج مردمی گفت: با حمایت ملت و دولت عراق، تهران و هم پیمانان در محور مقاومت عراق بر داعش پیروز شد. حمایت ایران در نبرد ضد داعش بدون تأخیر با فتوای مرجعیت همراه شد. روابط ما به عنوان نیروهای مقاومت با ایران یک رابطه اعتقادی است در حالی که رابطه با آمریکا در چارچوب تأمین منافع عالی ملی قرار دارد.

الاسدی در ادامه افزود: موضع گیری های کنونی عراق توازن را بین نیروهای منطقه ای و بین المللی بدون نقض حاکمیت ملی کشورها برقرار می کند. هر گونه هدف قرار دادن محور مقاومت، هدف قرار دادن ما است و ما مدافع خط مقاومت باقی خواهیم ماند. سازمان بسیج مردمی با سیاست کلی حکومت مرکزی عراق در ارتباط است اما گروه های مقاومت دارای انتخاب ها و نظرات مخصوص به خود هستند. ما با یک جنگ دنباله دار علیه تروریسم مواجه هستیم و وارد میادین نبرد با فساد و ایجاد تغییرات خواهیم شد.

الاسدی در خصوص رابطه با عربستان گفت: مجموعه بزرگی از مشکلات و اختلافات غیر قابل انکار، رابطه با عربستان  را دچار اختلال کرده است. ما در راستای تأمین منافع ملی و فراگیر عراق، موافق روابط خوب با عربستان و تمام کشورهای همسایه هستیم در عین حال نگران هستیم که عربستان و برخی از کشورهای منطقه مثل گذشته دوباره از افراط گرایی حمایت کنند.

الاسدی گفت: آزادسازی شهرهای عراق از دست تروریست ها آشکار کرد سازمان بسیج مردمی یک تجربه و مثال ملی است. احتمال فتنه انگیزی فرقه ای که در گذشته هزاران قربانی می گرفت اکنون بسیار اندک است و فرقه گرایی تا حد زیادی کاهش یافته است. سازمان بسیج مردمی وارد کرکوک نشد و ما دیدارهای مداومی با اتحادیه میهنی و جنبش تغییر داریم. بیش از چهارصد هزار کیلومتر از مرزهای مشترک بین سوریه و عراق آزاد شده است. سوریه در حال نزدیک شدن به اعلام پیروزی بر تروریسم و آغاز روند سیاسی است.

سخنگوی بسیج مردمی در خصوص تحولات یمن تصریح کرد: یمن به مدت سه سال است به زخم باز امت اسلامی تبدیل شده است و ملت یمن روزانه کشته می شوند چرا که فقط خواستار استقلال هستند. بین ما و یمن هزاران مایل فاصله است و به همین خاطر نمی توانیم از آنان حمایت نظامی کنیم و فقط به حمایت معنوی و اخلاقی از آنان که وظیفه هر آزاده ای در جهان است اکتفا می کنیم.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها