دریادار خانزادی اعلام کرد:

تولید پیشران‌های هسته‌ای در دستور کار نیروی دریایی ارتش

تولید پیشران‌های هسته‌ای در دستور کار نیروی دریایی ارتش
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 22:55

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تولید پیشران‌های هسته‌ای برای استفاده در شناورهای زیرسطحی در دستور کار نداجا قرار دارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در بخش خبری ساعت 21 طی سخنانی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش برای تامین امنیت کاروان‌های تجاری جمهوری اسلامی موظف به حضور در آب‌های آزادی و به خصوص منطقه شمال اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب است.

وی افزود: ما می‌بایست این مسیر را برای عبور کشتی‌های ایرانی و همچنین کشتی‌های سایر کشورهای دنیا باز نگهداریم.

دریادار خانزادی با اشاره به برنامه نیروی دریایی ارتش برای حضور در آب‌های خلیج مکزیک خاطر نشان کرد: نفس حضور در دریا نشاندهنده قدرت است، ضمن آن که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی حق دارد پرچم ایران را آزادانه در هر نقطه‌ای از دنیا به اهتزاز در آورد. ضمن آن که ما دعوت‌هایی از کشورهای این منطقه داریم که باید به آنها پاسخ دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که یکی ازوظایف مهم نداجا، دفاع از کشور در زمان جنگ است گفت: یکی از ابزارهای مهم این کار شناورهای زیرسطحی هستند که به وسیله پیشران‌های دیزلی و هسته‌ای کار می‌کند. مزیت پیشران‌های هسته‌ای نسبت به دیزلی آن است که ماندگاری شناور در زیر سطح را بیشتر کرده و از همین رو موجب افزایش قدرت بازدارندگی می‌شود. با توجه به این که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در کشور در حوزه دانش هسته‌ای صورت گرفته تولید پیشران‌های هسته‌ای از نوع شکافت و جوش هسته‌ای در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار دارد.

وی ادامه داد: ما امروز نسل‌های جدید و انواع مختلف از زیردریایی‌ها را که به همت متخصصان نداجا و وزارت دفاع ساخته شده است را در اختیار داریم.

به گزارش تسنیم، دریادار خانزادی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش امداد و نجات در سواحل کشور بنگلادش و حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در این رزمایش تصریح کرد: از سال 2010 اجلاسی تحت عنوان اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای اقیانوس هند برگزار شد، که هدفش دستیابی به یک گفتمان جمعی برای ایجاد امنیت در این منطقه است. بر همین اساس ما در این اجلاس پیشنهادی دادیم که امنیت آب‌های منطقه با تشکیل یک گروه رزمی مشترک توسط کشورهای این منطقه تامین شود و این رزمایش گام اول تشکیل این گروه رزمی بود که ناوشکن سبلان و ناوپشتیبانی بندرعباس از نیروی دریایی ارتش در آن حضور پیدا کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: کشور آمریکا به دلیل مخالفت جمهوری اسلامی ایران با حضورش در این اجلاسیه هیچ ظرفیتی برای مشارکت و حضور در اجلاس فرمانده‌هان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها