نماینده مجلس عراق خواستار تحریم امارات بدلیل قاچاق مواد مخدر به کشورش شد

نماینده مجلس عراق خواستار تحریم امارات بدلیل قاچاق مواد مخدر به کشورش شد
پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 06:00

احلام حسینی نماینده فراکسیون حکمت و عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خواستار برخورد با کشوری شد که میلیون ها قرص مخدر به عراق قاچاق کرده است.

خبرگزاری الفرات عراق گزارش کرد حسینی دربیانیه ای که روز چهارشنبه در برخی رسانه های عراق منتشر شد، نامی از کشور مورد نظر خود نیاورد؛ اما همین رسانه ها متذکر شدند که منظور او امارات است. 
نیروهای امنیتی چند روز پیش در بندر ام القصر در جنوب عراق محموله ای از مبدا امارات حاوی 16 میلیون قرص مخدر که در کیف های مدرسه جاسازی شده و به مقصد عراق صادر شده بود، کشف و ضبط کردند. 
این نماینده عراقی گفت: اقدام این کشور در ارسال حجم بزرگی از مواد مخدر به عراق، یک اقدام صد درصد تروریستی و با هدف نابودی این کشور بوده است.
وی افزود: آنکه این محموله را ارسال کرده است قصد نسل کشی مردم عراق و نسل های جوانان را داشته و کار او با کشتار ونسل کشی داعش درعراق تفاوت چندانی ندارد. 
حسینی خواستار اقدامات سریع از سوی دولت عراق در مورد این عمل شرم آور شد و گفت: پس از مشخص شدن نتیجه تحقیقات در مورد این موضوع، حتی اگر لازم باشد دولت روابطش با امارات را قطع کند. 
برخورد پلیس و دادگاه های عراق با قاچاق، توزیع و حتی حمل مواد مخدر برای مصرف شخصی بسیار شدید است و در سالهای اخیر نیز کارشناسان نسبت به گسترش مصرف این مواد به ویژه در میان جوانان هشدار می دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها