ازسرگيري تظاهرات جنبش20 فوريه درمغرب

ازسرگيري تظاهرات جنبش20 فوريه درمغرب
دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 - 14:06

جنبش 20 فوريه مغرب پس از پايان مهلت اعطائي به دولت براي ايجاد اصلاحات و توسعه دايره آزادي ها، فعاليت هاي خود را از سرگرفت و تظاهراتي را در بسياري از شهرهاي اين كشور برگزار كرد.

نورالدين اوجار خبرنگار شبكه العالم در رباط پايتخت مغرب، در گزارشي هدف از تظاهرات امروز (دوشنبه 4 ارديبهشت) جنبش 20 فوريه را واداشتن دولت به حل چند مساله از جمله بازداشت هاي سياسي عنوان كرد.

خبرنگار العالم در رباط خاطرنشان كرد: جنبش 20 فوريه درپي پايان مهلت بيش از 3 ماهه خود به دولت عبدالاله بن كران نخست وزير مغرب برگزاري تظاهرات ها را آغاز و اعلام كرد كه اين مهلت چند ماهه ثابت كرد كه دولت قادر به ايجاد اصلاحات در كشور نيست .

جنبش 20 فوريه اعلام كرده است كه دولت حقوق و آزادي هاي مردم را تأمين نمي كند و براي حل مشكلات متوسل به زور مي شود.
 
نوفل عبدالمومني هماهنگ كننده مركز دفاع از آزادي هاي اساسي مغرب در حاشیه این تظاهرات در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: دولت بن كران در زمينه تأمين حقوق اقتصادي و اجتماعي و آزادي هاي اساسي و مدني هيچ دستاوردي نداشته است.

منصف العاطفي از اعضاي جنبش 20 فوريه نیز خاطرنشان كرد: يكي از تاكتيك هاي رژيم حاكم براي منحرف كردن افكارعمومي جامعه از مسائل اصلي، توسل به دستاويز "برگزاري انتخابات و تشكيل دولت جديد" است ولي جنبش 20 فوريه آشكارا اعلام مي كند كه رژيم يكصد روز براي انجام آنچه مي خواهد ، مهلت داد و جنبش 20 فوريه پس از اين مهلت به طور مداوم به خيابان ها خواهد آمد.  

جنبش 20 فوريه پيوسته از دولت مي خواهد اعضاي زنداني اين جنبش را كه به علت مشاركت در تظاهرات مردمي بازداشت شده اند، آزاد كند و هم اكنون اعلام مي كند كه به اعتراضات خود ادامه خواهد داد و از مطالبات خويش منصرف نخواهد شد. 

هماهنگ كننده شوراي ملي حمايت از جنبش 20 فوريه در حاشیه این تظاهرات به العالم گفت: ملت مغرب به مطالبات قانوني خود پايبند است و به تلاش براي نيل به دموكراسي و كشور قانونمدار ادامه خواهد داد .

جنبش 20 فوريه به دولت درباره برخورد خشونت آميز با تظاهركنندگان هشدار داد و اعلام كرد كه تظاهرات مسالمت آميز حقي مندرج در قانون اساسي مغرب و قوانين بين المللي است.

Ma.12:06.23

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها