وقوع زلزله در نزدیکی سایت اتمی کره‌ شمالی

وقوع زلزله در نزدیکی سایت اتمی کره‌ شمالی
شنبه 11 آذر 1396 - 12:37

مقامات کره‌ جنوبی اعلام کردند، یک زلزله طبیعی 2.5 ریشتری امروز (شنبه) در نزدیکی سایت آزمایش اتمی کره شمالی رخ داد که چهارمین زمین لرزه از زمان تازه‌ترین آزمایش اتمی پیونگ یانگ در این منطقه محسوب می‌شود.

العالم - آسیا

خبرگزاری فرانس گزارش داد؛ اداره هواشناسی کره در وب‌سایت خود گفت: این زلزله جزئی حدود 2.7 کیلومتری شمال شرق سایت اتمی پانگی – ری در استان هامگیونگ شمالی واقع در شمال شرق کره شمالی رخ داد.

به گفته اداره هواشناسی کره این زلزله یک زلزله طبیعی است و گمان می‌رود به دنبال ششمین آزمایش اتمی کره شمالی رخ داده باشد.

زمین لرزه‌های جزئی پس از ششمین و قدرتمندترین آزمایش اتمی زیرزمینی کره شمالی در ماه سپتامبر شناسایی شده که به ساختارهای زمین شناسی در این منطقه آسیب وارد کرده و می‌کند.

ناظران در آن زمان گفتند: این آزمایش اتمی یک زلزله مصنوعی 6.3 ریشتری در این سایت آزمایشی به وجود آورد که به گفته کارشناسان کره‌ جنوبی حدود 10 برابر قدرتمندتر از آزمایش اتمی 10 کیلوتنی بود که یکسال قبل از آن صورت گرفته بود.

به دنبال آزمایش اتمی اخیر سایت آزمایش اتمی کره شمالی احتمالا از شرایط زیست شناسی "سندروم کوه خسته" رنج می‌برد اما بعید است که پیونگ یانگ دست از برنامه‌های اتمی‌اش بردارد.

سندروم "کوه خسته" نام تاثیر آزمایشات اتمی زیرزمینی بر کوهستان و صخره‌های اطراف است که به شدت شکسته و نفوذپذیر شده‌اند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها