راه حل فدراسیون کشتی برای گذر از پرونده علیرضا کریمی چیست؟

راه حل فدراسیون کشتی برای گذر از پرونده علیرضا کریمی چیست؟
شنبه 11 آذر 1396 - 16:16

با ورود اتحادیه جهانی کشتی به موضوع شکست علیرضا کریمی مقابل حریف روس در مسابقه‌های جهانی زیر ۲۳ سال، این پرونده وارد جریانات تازه‌ای شد.

العالم-ایران/ورزشی

شکست علیرضا کریمی مقابل کشتی‌گیر روسیه در مسابقه‌های جهانی زیر ۲۳ سال که به خاطر مواجه نشدن با حریف اسرائیلی بود، بازتاب جهانی پیدا کرد و رسانه‌های متعدد خارجی و داخلی به این موضوع اشاره کردند. پس از این اتفاق و بازتاب گسترده موضوع سابقه علیرضا کریمی، اتحادیه جهانی کشتی مجبور شده از طریق کمیته حقوقی و قضایی به این مسئله رسیدگی کند تا در نهایت هیات رییسه اتحادیه جهانی در مورد این موضوع تصمیم‌گیری کند. در این شرایط فدراسیون کشتی وارد مسیر ویژه‌ای شده که باید برای حل آن از هر اهرمی استفاده کند.

مبارزه نکردن با حریف اسرائیلی موضوعی است که ورزشکاران ایرانی نمی‌توانند از آن سر باز بزنند و مسابقه ندادن با نمایندگان این رژیم تابع سیاست‌هایی است که فراتر از تصمیم‌گیری فدراسیون‌های ورزشی و حتی وزارت ورزش است. اما علنی شدن این موضوع و مسابقه ندادن ورزشکاران با نمایندگان اسرائیلی، ورزش ایران را در مجامع بین‌المللی گاها با مشکل مواجه ساخته است که در آخرین مورد، اتحادیه جهانی کشتی به پرونده اتفاقات مسابقه‌های جهانی زیر ۲۳ سال ورود پیدا کرده است و فدراسیون کشتی ایران باید به دنبال راه حلی باشد تا از این مشکل به سلامت عبور کند چرا که از یک سو امکان مسابقه دادن با نمایندگان صهیونیستی وجود ندارد و از طرف دیگر مسابقه ندادن نیز برای ورزش ایران در مجامع خارجی تبعات دارد.

محرومیت کشتی‌گیر یا مربی و در مراتب سخت‌گیرانه‌تر محرومیت یا تعلیق فدراسیون ایران از جمله مواردی است که ممکن است اتحادیه جهانی رای به آن دهد بنابراین از فدراسیون کشتی ایران انتظار می‌رود که با ادله‌ای محکمه‌پسند به مواجهه با این موضوع بپردازد تا اتفاقات اخیر خدشه‌ای به ورزش اول ایران وارد نکند. در این میان باید دید فدراسیون کشتی و در راس آن رسول خادم که نفوذ زیادی در اتحادیه جهانی دارد چگونه این موضوع را حل و فصل می‌کند و یا حداقل رای صادره هزینه های زیادی برای کشتی ایران نداشته باشد.

اما بی تردید مسئولان اتحادیه جهانی از حالا خیلی دقیق تر تمامی مسائل داخلی کشتی ایران را پیگیری می کنند و متولیان سیاست و ورزش کشور در این راه باید همراه با فدراسیون کشتی ایران تدبیری بیاندیشند تا کشتی ایران بتواند از این گذرگاه حساس عبور کند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها