بیانیه انجمن علمای یمن درباره حوادث صنعا

بیانیه انجمن علمای یمن درباره حوادث صنعا
شنبه 11 آذر 1396 - 19:35

انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای درباره حوادث جاری در صنعا، خواستار توقف فوری درگیری مسلحانه و رجوع به عقل و منطق شد.

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار العالم در یمن، در بیانیه انجمن علمای یمن آمده است:

انجمن علمای یمن با نگرانی و تأسف شدید حوادث جاری در صنعا و ترس و وحشتی که این حوادث دردناک در میان مردم ایجاد کرده و ثبات و امنیت کشور را بر هم زده و در جهت تأمین اهداف و مطامع دشمنان پیش می رود را دنبال می کند.

در این بیانیه آمده است روشن است که دشمن از طریق این حوادث و با هدف قرار دادن وحدت داخلی و ثبات کشور، همه ملت یمن را هدف قرار داده است و این انجمن نگرانی عمیق خود را بابت این حوادث و تأسف شدید خود را به خاطر کسانی که در مراسم میلاد پیامبر اسلام صلوات الله علیه جان باخته اند، اعلام می کند.

انجمن علمای یمن در این بیانیه اعلام می کند: ما خواستار توقف فوری درگیری مسلحانه و رجوع به عقل و حکمت در پیروی از این دستور خداوند هستیم که می فرماید: ﴿وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُون﴾. ما از همه نیروهای خیرخواه اعم از علما و شیوخ و شخصیت های سیاسی و نظامی می خواهیم هر چه سریعتر برای توقف فوری درگیری ها و دعوت از همه گروه ها برای اصلاح وضع موجود و بررسی مشکلات با گفتگو و تلاش برای ایجاد امنیت و ثبات و گرفتن فرصت از کسانی که در کمین ملت یمن نشسته اند وارد عمل شوند.

ما از دولت می خواهیم به وظیفه خود در حفظ امنیت و ثبات و دستگیری و محاکمه عوامل و مسببان این حوادث بدون هیچ ملاحظه ای عمل کند.

این انجمن در بیانیه خود همه شهروندان یمنی را به حفظ همبستگی و وحدت و گرفتن فرصت از کسانی که در کمین ملت یمن هستند تا به اهداف شر خود برسند فرا خواندند.

208

پربیننده ترین خبرها