سخنگوی انصارالله يمن: آنچه در يمن رخ داده است امری مثبت محسوب می شود

سخنگوی انصارالله يمن: آنچه در يمن رخ داده است امری مثبت محسوب می شود
يکشنبه 12 آذر 1396 - 00:42

سخنگوی انصار الله یمن شرایطی را که اخیراً در یمن رقم خورده است مثبت ارزیابی کرد.

محمد عبدالسلام روز شنبه در اظهاراتی تاکید کرد: ما معتقدیم آنچه امروز رخ داد مساله مثبتی بود چرا که جبهه ما نیاز به آن داشت که پاکسازی شود. فریبکاری و گمراه سازی ملت در خصوص اینکه آنها با متجاوزان می جنگند باید پایان می یافت. سخن هایی که آنها درباره مقابله با متجاوزان بر زبان می راندند سخنانی بی پشتوانه بود که در عرصه میدانی هیچ نشانی از واقعیت نداشت.
وی افزود: با توجه به اظهاراتی که رئیس حزب کنگره لحظاتی پیش بیان کرد ثابت شد که مشکل بر سر حمله به چند خانه و مسجد نیست بلکه مشکل فراتر از این حرف ها است و مربوط به روابط وی با کشورهای متجاوز می شود. او حتی پیش از آنکه لب به سخن بگشاید در عرصه میدانی، سیاسی، نظامی با کشورهای متجاوز هم آوا شده بود. اینکه چهره آنها آشکارتر از قبل شد مساله ای مثبت است. ملت یمن به دنبال آن است که چهره آنها روشن شود. آیا آنگونه که آنها جهت فریب افکار عمومی بیان می کنند اشکال کار در حمله به خانه ها و ارعاب زنان و کودکان است یا مساله این است که این شبه نظامیان با کشورهای متجاوز ارتباط دارند. 
وی گفت: ما از این اقدام آنها ضربه ای نمی خوریم. در عرصه عملی و نظامی آنها چیزی به توان ما نمی افزودند. جبهه های ما حمایت شده هستند، کسانی از جبهه های ما حمایت می کنند که داوطلبانه برای حمایت از کشورشان به پا خاسته اند و در جبهه ها حضور پیدا کرده اند. اوضاع در داخل کشور نیز مورد حمایت است. رئیس حزب کنگره بر علیه تمامی شرایط حاکم بر کشور اعلام کودتا کرده و ثابت کرده است که او برای بازگرداندن کشور به وضعیت قبل از سال 2011 دست به تحرک زده است. 
عبدالسلام افزود : این اقدام مخالفان مساله مهمی برای ما محسوب می شود اما در عرصه عملی اوضاع کاملاً طبیعی است و درست بر خلاف آن شایعاتی است که رسانه های متجاوزان منتشر می کنند و مدعی می شوند که بحران های متعددی در کشور ایجاد شده است. دستگاه های امنیتی تمامی آشوب هایی که بین ذمار و صنعا و دیگر مناطق ایجاد شد در عرض چند دقیقه برچیدند. ما در یکی از میدان های مهم درگیری هستیم که دشمن متجاوز بر روی آن حساب کرده است و باید همگان برای مقابله با این کودتا آماده باشند.
سخنگوی انصارالله یمن گفت : علی عبدالله صالح به مهره ای مشابه عبدربه منصور هادی تبدیل شده است که از ریاض و ابوظبی دستور می گیرد. این برای ما نعمت بزرگی است که ملت بفهمند که آنها هم اکنون از یکجا مدیریت می شوند و این یک نعمت است که مردم بفهمند که تنها یک نیروی نیروی شریف و پاک که قابل خرید و فروش نیست و اهل خیانت به ملت نیست وجود دارد. وقتی تو به سوی متجاوزان می روی تا تو را با عناوینی خاص بستایند و بگویند که تو به خاطر برداشته شدن محاصره چنین کردی؛ اینگونه نخواهد بود، متجاوزان عاشق چشم و ابروی شما نیستند که محاصره را بردارند. آنها تو را نمی خواهند و تو به زودی این را خواهی فهمید. ملت یمن نمی تواند بپذیرید که به ابزاری برای اجرای این طرح ها تبدیل شود. از این رو ما این مساله را مساله ای مثبت تلقی می کنیم. 
عبدالسلام افزود: علی عبدالله صالح امروز حرفی از تلاش برای آرامش نزد و به جای ملت بر کشورهای متجاوز تکیه کرده بود و این مساله ای طبیعی بود چرا که او سالیان سال رهبری کشور را بر عهده داشت و هر کاری که می خواست بکند با دستور و فرمان کشورهای بیگانه انجام می داد بنابراین تکیه او بر ملت، خدا و پایداری و جانفشانی نیست. اما آنچه را که ما باید بفهمیم و درک کنیم این است که بسیاری از سران حزب کنگره مردمی یمن که انسان هایی شریف و آزاده هستند و نمی پذیرند که ا بزاری به دست کسی باشند که با متجاوزان ارتباطی صریح و روشن دارد و همچون عبدربه منصور هادی به عروسک خیمه شب بازی متجاوزان تبدیل شده است. این مساله بسیار مهم است. 
سخنگوی انصارالله یمن گفت : اوضاع در کشور تحت کنترل است و ملت یمن می تواند به خوبی و با صلابت با این چالش مقابله کند. همچنان که رهبر جنبش انصارالله نیز گفت ما بسیار تمایل داریم که از این مشکلاتی که به وجود آمده عبور کنیم اما با این حال ای بسا چیزی را ناپسند بدارید اما در آن خیر شما باشد.
طرف مقابل به خوبی می داند که جنگی که علیه یمن به راه افتاده است اساساً نبرد با حاکمیت و استقلال یمن است. همگان می دانند که رهبر انصار الله یک رهبر ملی است و دغدغه کشور را دارد و تا جایی که ممکن است از بسیاری از بلندپروازی ها و سواستفاده هایی که طرف مقابل از اوضاع دارد چشم پوشی می کند، طرف مقابل هم با توجه به این مساله به این سمت حرکت کردند و کار را به اینجایی که می بینید رساندند.
عبدالسلام خاطرنشان کرد: رهبر انصارالله به صورت مستمر برای رئیس حزب کنگره پیام می فرستاد و به وی گوشزد می کرد که اقدام های نادرستی دارد انجام می شود اقدام هایی که به نفع شما و به نفع کشور نیست. ما در آن موقع نمی خواستیم تا وقتی که مسائل برای افکار عمومی روشن نشده دست به اقدامی بزنیم اما هم اکنون همه چیز برای افکار عمومی روشن شده است. هم اکنون هر گامی که ما بر داریم با استقبال فوق العاده ملت رو به رو می شود.
سخنگوی انصارالله یمن یادآور شد: بی تردید ما با برخی از سران حزب کنگره مردمی یمن در تماس هستیم تا جلوی مشکل ایجاد شده گرفته شود. هیچ کس نمی تواند ارتباطی که میان ملت یمن است از هم بگسلد. یمن که در جنگ با متجاوزان است و با چالش داخلی نیز دست و پنجه نرم می کند می تواند با این بحران با اقتدار کامل مقابله کند زیرا ما بر حق هستیم و در یک نبرد ملی راستین هستیم. در این نبرد ملی هیچ کس حق نداردکه برای عقب نشینی از حقوق ملت به متجاوزان چک سفید امضا بدهد اما برخی بی توجه به شهدایی که در راه دفاع از وطن داده شده و بی توجه به سختی ها و رنج هایی که ملت یمن در این راه متحمل شده است دست به چنین کاری زده اند. نه عدالت الهی و نه عدالت اخلاقی و نه عدالت حقوقی نمی تواند چنین چیزی را بپذیرد. 
وی گفت : هم اکنون مسائل در خصوص این برنامه که به لحاظ سیاسی، نظامی و رسانه ای توسط بیگانگان مدیریت می شود کاملاً روشن شده است. بنابراین در درون یمن نیز یک جبهه باز شده است جبهه ای که در واقع علیه متجاوزان است و همگان باید با این جبهه جدید داخلی به مبارزه بپردازند. 
وی افزود : در پی شکست تجاوز نظامی، سیاسی و اقتصادی علیه یمن، متجاوزان به آخرین برگ خود متوسل شدند و جبهه داخلی را هدف قرار دادند. امروز نیز متجاوزان نتوانسته اند جبهه داخلی را هدف قرار دهند بلکه تنها جز کوچکی از سران حزب کنگره مردمی یمن را خریده اند. امروز وقتی رئیس حزب کنگره مردمی می گوید که مشکل میان ما از دو سال و نیم و سه سال پیش وجود داشته است، این سخن نشان می دهد که مشکل از جانب ما نبوده است بلکه مشکل انقلاب ملت علیه کسانی بوده است که سالیان سال قدرت را در کشور به دست داشته اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها