مقام فرانسوی: پاریس اجازه نمی دهد مقر رسمی پارلمان اروپا تغییر کند

مقام فرانسوی: پاریس اجازه نمی دهد مقر رسمی پارلمان اروپا تغییر کند
يکشنبه 12 آذر 1396 - 21:04

وزیر امور اروپایی فرانسه روز یکشنبه تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد مقر رسمی پارلمان اروپا از استراسبورگ به بروکسل تغییر پیدا کند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس،'ناتالی لواسو' گفت: 'استراسبورگ باید همچنان پایتخت دموکراسی اروپا باقی بماند و ما با تغییر آن مخالف هستم چرا که وجود پارلمان اروپا در استراسبورگ نماد آشتی فرانسه و آلمان است. اروپا باید به مناطق خود نزدیکتر باشد و این راهبرد، راهبردی کاملا اشتباه است'.

پارلمان اروپا به ‌طور مشترک با شورای اتحادیه اروپایی به قانون‌گذاری و اتخاذ تصمیمات در اتحادیه اروپا می‌پردازد. به‌علت آنکه نمایندگان آن به‌طور مستقیم از سوی شهروندان اروپایی انتخاب می‌شوند، سمبل دموکراسی در اتحادیه اروپا به‌حساب می‌آید.

پارلمان اروپا بر کمیسیون اروپا نظارت می‌کند تا جایی که رئیس و اعضاء کمیسیون موظف به اخذ رأی اعتماد از پارلمان هستند و پارلمان می‌تواند آنان را به‌صورت دسته‌جمعی استیضاح کند. پارلمان به همراه شورای اتحادیه اروپایی مسؤولیت تصمیم‌گیری در مورد بودجه اتحادیه و نظارت بر مصرف آن را دارد. اعضاء پارلمان هر پنج سال یک‌بار توسط آراء عمومی انتخاب می‌شوند.

اعضای پارلمان اروپا هر ماه به مدت یک هفته گرد هم می آیند. این برنامه ماهانه، برای اروپا، سالانه 114 میلیون یورو (124 میلیون دلار) هزینه به همراه دارد. 

منتقدان این طرح از مدت ها پیش خواستار لغو آن شده اند، اما مخالفت مقامات فرانسوی تاکنون مانع لغو این طرح شده است.

دولت فرانسه معتقد است که به عهده دولت های اروپایی و نه پارلمان اروپا است تا در مورد جابجایی مقر آن تصمیم گیری کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها