اردوغان: آمریکا با استقلال ترکیه مخالف است

اردوغان: آمریکا با استقلال ترکیه مخالف است
دوشنبه 13 آذر 1396 - 06:59

رئیس جمهور ترکیه، روز یکشنبه آمریکا را به تلاش برای تنبیه ترکیه و بی ثبات کردن این کشور به علت موضع گیری های مستقل آنکارا متهم کرد.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از آنکارا، رجب طیب اردوغان در سخنانی که از تلویزیون ان. تی. وی. ترکیه پخش می شد گفت: آمریکایی ها به علت آن که مشاهده می کنند ما آن گونه که آنها می خواهند رفتار نمی کنیم تلاش می کنند که ترکیه را تنبیه، محکوم و متزلزل کنند. وی تصریح کرد:  این گونه تلاش های آمریکایی ها امری روشن است و آنها چنین برنامه هایی را از طریق اذناب خود در داخل کشور ما دنبال می کنند.

اردوغان که در جمع فعالان و اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه در شرق ترکیه سخنرانی می کرد گفت آمریکا با کمک فتح الله گولن، خطیب مخالف دولت ترکیه، در داخل ترکیه فعالیت می کند.

وی همچنین آمریکا را به حمایت از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) متهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که مطرح کردن پرونده های قضایی علیه شهروندان ترک در آمریکا در چارچوب یک سناریوی کلی برای ایجاد شکاف در جامعه ترکیه انجام می شود.

اردوغان تصریح کرد همه این تلاش ها به شکست منتهی خواهد شد.

مقامات آمریکایی در حال حاضر سرگرم محاکمه رضا ضراب هستند. ضراب یک تاجر است که همزمان تابعیت ایران و ترکیه را دارد. او در ماه مارس سال 2016 به اتهام نقض قوانین مربوط به تحریم های ایران بازداشت شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها