محکومیت آل خلیفه در جامعه دانشگاهی انگلیس

محکومیت آل خلیفه در جامعه دانشگاهی انگلیس
جمعه 8 ارديبهشت 1391 - 18:34

دانشكده حقوق دانشگاه ميدلسكس انگليس همايشي ويژه براي بررسي اوضاع حقوق بشر در بحرين تشكيل داد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار العالم از لندن، شركت كنندگان در اين همايش بر ضرورت بررسي اقدامات لازم براي محاكمه ناقضان حقوق بشر در دادگاه هاي جنايي بين المللي تاكيد كردند و از جامعه جهاني خواستند به مسئوليت ها و وظايف خود در دفاع از حق ملت بحرين در تحقق عدالت، آزادي و برابري در بحرین عمل کنند.

بر پايه اين گزارش با شدت گرفتن نقض حقوق بشر در بحرين ، بزرگ ترين دغدغه شركت كنندگان در اين همايش رسيدگي به گزارش هيات هاي بين المللي بي طرف درباره كشتار، شكنجه، تبعيض قومي و سركوب آزادي ها به دست رژیم آل خلیفه است؛ حاضران در اين همايش تكذيب اين گزارش ها از سوي مسئولان بحريني را فاقد ارزش دانستند.

"جاشوا كاستالينو" رييس دانشكده حقوق دانشگاه ميدلسكس، گفت : برخورد دوگانه، بر سياست غرب مستولي شده است؛ بنابراين در حالي كه ملت هاي جهان حق دارند از حقوق بشر بهره مند باشند رژيم هاي ديكتاتورمآبي همچون رژيم بحرين اين حق را از آن ها ربوده اند، مردم بحرين حق دارند نظامي كه مي خواهند را خود برگزينند.

سخنرانان اين همايش بر ضرورت پیگیری سازمان هاي بين المللي براي يافتن سازوكارهاي موثر جهت محاكمه ناقضان حقوق بشر در بحرين و عاملان شكنجه در اين كشور تاكيد كردند.

"ويليام شاباز" استاد حقوق بين الملل دانشگاه هاي انگليس به خبرنگار العالم، گفت: در كشورهايي كه رژيم هاي وحشي و سركوبگر مانند رژيم بحرين بر آن ها حاكم هستند، مردم تاوان سنگيني براي احقاق حقوق خود مي پردازند به همين سبب ما با ملت بحرين كه براي پيشرفت در مجال حقوق بشر جانفشاني مي كند، بيش از هر كس ديگري ابراز همبستگي مي كنيم؛بايد بدانيم كه تاريخ همواره در كنار ملت هاست و ملت بحرين را به عنوان ملتي مظلوم در خود ثبت خواهد كرد.

شركت كنندگان در اين همايش از انگليس و آمريكا به سبب ترجيح منافع كوتاه مدت خود بر منافع اساسي مردم بحرین انتقاد كردند و از آن ها خواستند نگاهي راهبردي به موضوع بحرين داشته باشند و براي اين كار مستشاران امنيتي خود را از بحرين فرا خوانند تا در جنايت هاي دستگاه هاي امنيتي رژيم آل خليفه شريك نباشند.

" علي الاسود علي " نماينده سابق مجلس بحرين در حاشيه اين همايش گفت : آن چه در بحرين مي گذرد ، نيازمند اطلاع رساني بيشتر است.

وي به اظهارات  چند روز پيش " ديويد كمرون " نخست وزیر انگلیس اشاره كرد كه گفته بود " بحرين ، سوريه نيست. " و خاطر نشان كرد : بحرين مانند سوريه نيست، زيرا مخالفان نظام در بحرين خواهان مسلح شدن نيستند و كشورهاي غربي و عربي آن گونه كه به سوريه سلاح قاچاق مي كنند ، به مخالفان بحريني كمك نمي كنند.

شركت كنندگان در اين همايش همچنين از نقش زنان بحريني در پشتيباني از انتفاضه مردمي با وجود تحمل شكنجه و بازداشت و اخراج از كار تجليل و قدرداني كردند و از جامعه جهاني خواستند در حمايت از مردم بحرين به مسئوليت ها و وظايف خود پايبند باشد.

04/27-05:39      

 



پربیننده ترین خبرها