معارض سوری: با اسرائیل صلح می کنیم

معارض سوری: با اسرائیل صلح می کنیم
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 05:47

يکي از معارضان نظام سوريه گفت که در صورت روي کار آمدن نظام جديدي در سوريه "صلح با اسرائيل" در دستور کار اين نظام قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه صهیونیستی معاریو براي دومين بار در 10 روز اخیر به نقل از "نوفل الدوالیبی" نوشت: "سوريه جديد مذاكرات صلح با اسرائيل برگزارخواهد كرد" .

الدواليبي تاجر سوری كه در فرانسه به سر مي برد، روز پنجشنبه از تشكيل دولتی موسوم به دولت انتقالي سوريه به درخواست مخالفان نظام این کشور خبر داد .

معاريو نوشت: الدواليبي در مصاحبه با خبرنگار معاريو در پاريس گفت است که "سوريه جديد با اسرائيل درباره صلح عادلانه بر اساس طرح صلح عربي (پيشنهاد ملك عبدالله) مذاكره خواهد كرد و اسرائيل بايد تمايل خود به چنين صلحي را اعلام و از گروه هاي دمكراتيك جهان عرب حمايت كند."

الدواليبي که دارای شناسنامه عربستانی است، افزود: "اسرائيل همچون آمريكا از رژيم هاي مستبد منطقه حمايت كرد و بايد مسئوليت پيامدهاي حمايت از اين رژيم ها را به عهده بگيرد" .

پیش از این نیز تعدادی از سران مخالف نظام سوریه مواضعی در حمایت از اسرائیل و برقراری روابط با این رژیم گرفته بودند.

کشورهای عربستان و قطر پیش از این بر حمایت خود از گروههای مخالف مسلح در سوریه تاکید کرده و آشکارا خواهان تجهیز این گروهها به سلاح برای عملیات علیه نظام بشار اسد شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها