در واکنش به تصمیم ترامپ درباره قدس؛

مجلس: کشورهای آزادیخواه و اسلامی عزای عمومی اعلام کنند

مجلس: کشورهای آزادیخواه و اسلامی عزای عمومی اعلام کنند
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 14:09

مجلس شورای اسلامی با تقبیح و محکومیت اقدام رییس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آن را «روز نکبت دیگری در تاریخ فلسطین» توصیف و پیشنهاد کرد در کشورهای اسلامی و آزادیخواه یک روز عزای عمومی اعلام شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«دونالد ترامپ» عصر چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد «واشنگتن اورشلیم (بیت المقدس) را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به آن شهر منتقل می کند».
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه) به این تصمیم واکنش نشان دادند و در بیانیه ای نوشتند: شیطان بزرگ در خلافی آشکار با قطعنامه های سازمان ملل، عرف بین الملل، تعهدات خود و موازین حقوق بشر به دنیا ثابت کرد نه تنها به هیچ گونه اصولی پایبند نیست، بلکه درک و فهم درستی از وضعیت موجود منطقه و جهان ندارد.
در این بیانیه آمده است: ترامپ که بشدت نگران آینده سیاسی خود است برای باقیماندن در مسند ریاست جمهوری ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین را به صهیونیست ها و غاصبان فلسطین فروخت. دولت آمریکا با این اقدام خبیث و غیر قابل توجیه بر اندک امیدی که برخی جریان ها و حاکمان عربی برای مذاکره و تشکیل 2دولت داشتند خط بطلان کشید. 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کردند: رژیم اشغالگر قدس می داند با اینگونه اقدام های ابلهانه دولت آمریکا در وضعیت قدس هیچ تغییری ایجاد نمی شود و ملت فلسطین و آزادیخواهان جهان بیش از هر زمان دیگر یکپارچه و متحد برای آزادی قدس و سرزمین فلسطین مصمم تر خواهند شد. 
مجلس شورای اسلامی در این بیانیه از همه ملت های آزادیخواه و حامی فلسطین و مجالس کشورهای اسلامی و عربی خواست «از همه ظرفیت خود برای اعلام برائت و محکومیت اقدام آمریکا و دفاع از حق مشروع مردم فلسطین بهره گیرند و یک روز عزای عمومی اعلام کنند و پرچم ها در همه کشورهای اسلامی نیمه افراشته شود».

پربیننده ترین خبرها