ریاست جمهوری افغانستان:

تعیین قدس به عنوان پایتخت اسراییل احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند

تعیین قدس به عنوان پایتخت اسراییل احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 14:59

ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و به رسمت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اقدامی نگران کننده است.

العالم ـ آسیا

ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان مراتب نگرانی عمیق خود و مردم مسلمان این کشور و جهان اسلام را به واشنگتن اعلام کرده است.

دولت افغانستان تاکید کرد این اقدام رئیس جمهور آمریکا فرایند صلح در خاورمیانه را به مخاطره انداخته زیرا اقدامات یک جانبه نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

ریاست جمهوری افغانستان هشدار داد هر اقدام یک جانبه در این خصوص بدون مشارکت ملت فلسطین و راه حل دولت مستقل، نتیجه‌ای مثبت ندارد و راه حل محسوب نمی‌شود.

همچنین در ادامه تاکید شده است حکومت وحدت ملی و مردم مسلمان این کشور در هماهنگی با سایر مسلمانان جهان خواستار تأمین حقوق مردم فلسطین برای داشتن یک دولت مستقل است.

ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد بیت‌المقدس نخستین قبله جهان اسلام است و نباید خواسته میلیون‌ها مسلمان نادیده گرفته شود.خوشبختانه درباره اینکه نمی‌توان درباره بیت‌المقدس یک جانبه تصمیم گرفت اجماع جهانی وجود دارد.

به گزارش تسنیم، اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خشم مردم مسلمان افغانستان را برانگیخته است و علاوه بر جریان و احزاب سیاسی، مخالفان مسلح دولت این کشور نیز به این موضوع واکنش تندی نشان داده‌اند.

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای به رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که این اقدام ترامپ سبب گسترش آتش جنگ در کشورهای خاورمیانه خواهد شد.

برخی از کارشناسان معتقدند که ترامپ با این کار امنیت نیروهای آمریکایی و اتباع این کشور را در تمام کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی به مخاطره انداخته است.

با این حال این اقدام آمریکا نه تنها محکومیت مسلمانان جهان را در پی داشته بلکه مسیحیان و حتی مردم آمریکا نیز آن را محکوم کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها