40 کشته درآتش سوزی گسترده جنوب کالیفرنیا+ ویدیو

پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 15:14

بنابر گزارش نیویورک تایمز، بر اثر آتش سوزی گسترده در جنوب کالیفرنیا بیش از ۴۰ نفر جانشان را از دست داده اند و هزاران خانه طعمه آتش شده اند.

العالم ـ آمریکا

آتش سوزی گسترده در جنوب کالیفرنیا در آمریکا وسعتی بیش از یک میلیون هکتار را در بر گرفته است و بیش از ۴۰ نفر در اثر این آتش سوزی جانشان را از دست داده‌اند و هزاران خانه طعمه آتش شده‌اند.

مقامات کالیفرنیا چهارشنبه شب به ساکنان منطقه هشدار دادند که با وزش باد ممکن است آتش سوزی در ۲۴ ساعت آینده شدت بیشتری پیدا کند.

وزش بادهای سانتا آنا که پیش بینی می شود در ۳ روز آینده ادامه داشته باشد می تواند شرایط را بسیار بیشتر از آنچه پیش بینی می شد وخیم کند و باعث خسارات بیشتری به خانه و جنگل ها شود.

مقامات در تازه ترین تصمیم خود ۴۶ هزار نفر را از محدود تپه های لس آنجلس تخلیه کنند. بخش دیگری از آتش سوزی در شمال لس آنجلس ۱۲ هزار هکتار را در بر گرفته است.

بدنبال گسترش آتش سوزی ۲۶۰ مدرسه در لس آنجلس در روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل شده‌اند.

شدت و گسترش این آتش سوزی به حدی است که ستون دود از ایستگاه بین المللی فضایی قابل مشاهده است.

به گزارش یورو نیوز، مقامات گفته‌اند که نمی توانند به طور دقیق بگویند چه تعداد خانه در اثر آتش سوزی ویران شده است با این حال برآوردها گویای آن است که هزاران خانه تا روز پنج شنبه در آتش سوخته‌اند.

ایالت‌های دیگر آمریکا برای کمک به اطفای حریق تجهیزات امدادی به کالیفرنیا فرستاده‌اند و هلیکوپترهای آب پاش تمام وقت در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند. با این حال وزش باد وضعیت را هر لحظه بدتر می کند و به نظر می رسد این آتش سوزی از کنترل خارج شده باشد.

کالیفرنیا تابستان گذشته یکی از گرمترین تابستان‌ها را در تاریخ خود تجربه کرد که باعث شد خشکی مضاعف در جنگل ها شده است. وضعیتی که سوخت کافی برای چنین آتش سوزیی گسترده ای فراهم آورده است.

از سوی دیگر گسترش و توسعه کالیفرنیا باعث جذب جمعیت بیشتر شده و بنابراین خانه‌های مسکونی به جنگل نزدیک‌تر شده‌اند. برای مثال شهر سانتا روزا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، سیزده درصد رشد داشته و این آتش سوزی به حدود ۵ درصد خانه‌های این شهر آسیب زده است.

مطالعات نشان می دهد که فصل آتش سوزی در کالیفرنیا امسال شامل روزهای بیشتری خواهد بود و علت اصلی این وضعیت تغییرات اقلیمی است. موضوعی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همواره انکار کرده است.

پربیننده ترین خبرها