فتح و حماس: در مبارزه با اقدام آمریکا هم‌گام با یکدیگر خواهیم بود

فتح و حماس: در مبارزه با اقدام آمریکا هم‌گام با یکدیگر خواهیم بود
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 18:59

فتح و حماس اعلام کردند برای وحدت و همسویی در سیاست و مقابله با اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اشغالگران گام خواهند برداشت.

العالم - فلسطین اشغالی

اقدام رئیس جمهوری آمریکا، برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با موجی از نارضایتی و مخالفت روبرو شده است، رهبران کشورهای جهان اسلام و جامعه بین المللی در سطح وسیع تر به سرعت از این تصمیم انتقاد کردند و بعضی از آنها نسبت به بروز بالقوه خشونت و خونریزی هشدار دادند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت که این تصمیم "به این معنی است که آمریکا نقش خود به عنوان میانجیگر صلح را رها کرده است".

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صبح امروز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت چیزی به نام معامله قرن وجود ندارد و ما امروز از توافق اسلو خارج می شویم. وی افزود: هر انتفاضه ای در فلسطین صورت گرفته با محوریت قدس بوده و همین گونه خواهد بود.

وی تصریح کرد که تصمیم ترامپ گور عملیات صلح و توافق اسلو را کنده است و من از حکومت قلسطین می خواهم مواضع واضح و صریح اتخاذ کند. ما باید از تونل تاریک اسلو خارج شویم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد چیزی به نام معامله قرن وجود ندارد و ما امروز از توافق اسلو خارج می شویم. وی افزود: هر انتفاضه ای در فلسطین صورت گرفته با محوریت قدس بوده و همین گونه خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها