با رقم بی‎سابقه

خرید نقاشی داوینچی توسط ولی‎عهد عربستان

خرید نقاشی داوینچی توسط ولی‎عهد عربستان
جمعه 17 آذر 1396 - 05:17

منابع خبری می‌گویند که ولی‌عهد عربستان که طی‎هفته‎های اخیر ژست ضد فساد گرفته است، ماه گذشته با پرداخت بیش از ۴۵۰ میلیون دلار یکی از آثار نقاشی لئوناردو داوینچی را خریداری کرده است.

العالم-عربستان

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان اقدام به خریداری یک نقاشی «لئوناردو داوینچی»، نقاش مشهور ایتالیایی دوره رنسانس، با رقم بی‌سابقه 450.3 میلیون دلار کرده است.

روزنامه آمریکایی به استناد اطلاعات دولت آمریکا و یک منبع آگاه به این موضوع در خاورمیانه می‌گوید بن سلمان از طریق یک واسطه ماه گذشته اقدام به خریداری نقاشی داوینچی به نام ««سالواتور موندی» (منجی جهان) کرد.

رسانه آمریکایی نوشته این افشاگری، بینشی کم‌سابقه درباره رقابت میان کشورهای حاشیه خلیج فارس برای جمع‌آوری شاهکارهای هنری جهان فراهم می‌آورد.

از طرف دیگر، افشای خریداری این اثر هنری در زمانی حساس برای ولیعهد عربستان صورت گرفته است. او در ماه‌های گذشته تلاش کرده از خودش چهره فردی مصلح و متعهد به ریشه‌کن کردن فساد در عربستان سعودی به نمایش بگذارد.

بن سلمان در هفته‌های گذشته شمار زیادی از شاهزادگان، تجار و مقام‌های سابق و فعلی عربستان سعودی را به بهانه فساد دستگیر و زندانی کرده است. تحلیلگران، این اقدامات وی را بهانه‌ای برای مستحکم کردن پایه‌های قدرت خودش می‌دانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها