پوتین اصلی‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه

پوتین اصلی‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه
جمعه 17 آذر 1396 - 11:59

"ولادیمیر پوتین" با اعلام شرکت خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری روسیه در جمع کارگران، عملا فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

العالم - اروپا

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» در تحلیلی نوشته است: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه بالاخره شرکت خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور که قرار است در ماه مارس سال 2018 برگزار شود را به اطلاع مردم کشورش رساند.

پوتین این خبر را در مراسم جشنی که به مناسبت سالگرد تاسیس کارخانه «گ.ا.ز» (کارخانه اتومبیل سازی دولتی روسیه) در شهر "نیژنی نوگوراد" برگزار شده بود، اعلام کرد و با این اقدام رسم قدیمی خود در این مورد که اظهارات مهم سیاسی را در میان طبقه کارگر روسیه بیان کرد را دوباره تکرار نمود و سپس آن را در نشست سالانه جوانان پیشاهنگ روسیه نیز دوباره مطرح کرد. به عقیده کارشناسان، پوتین می توانست تصمیم خود برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری که همه مدتهاست منتظر آن بودند را بعدا هم اعلام کند، ولی دقیقا این دو دیدار خود با کارگران و جوانان روسی را برای این اقدام برگزید که نشان دهنده آغاز فعالیتهای انتخاباتی وی با تمرکز روی این قشر از جامعه است. ضمن اینکه پوتین در مورد محبوبیت خویش در میان شهروندان مسن تر روسیه که به چشم خود مشکلات و بحرانهای زیادی را دیده و تصمیمات رئیس جمهوری را بهتر درک می کنند، اصلا نگرانی ندارد.

حزب «روسیه واحد» (حزب حاکم روسیه) نیز بعد از اعلام ولادیمیر پوتین، رسما اعلام کرد که از نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند.

در مراسم جشن کارخانه «گ.ا.ز»، یکی از کارگران در سخنانی به ولادیمیر پوتین یادآور شد که وی قول داده بود بزودی تصمیم خود در مورد شرکت در انتخابات را اعلام کند و اینکه در این صورت تمامی کارکنان این کارخانه بزرگ از وی حمایت خواهند کرد.

بدین ترتیب رئیس جمهوری روسیه، رسما در سخنان کوتاهی، از شرکت در انتخابات خبر داد و انگیزه خود برای این تصمیم را تلاش برای بهبود زندگی مردم کشورش و قدرتمندتر کردن هرچه بیشتر روسیه نام برد و یادآور شد که برای رسیدن به این دو هدف مهم، فقط یک شرط لازم است و آن اعتماد و حمایت مردم از اوست. بعد از آن کل سالن مملو از کارکنان این کارخانه یک صدا فریاد زدند: «گ.ا.ز با شماست».

پوتین در نشست همان روز چهارشنبه خود با جوانان پیشاهنگ روسیه نیز دوباره یادآور شد که آینده نسل جوان و گفتگوهای مستقیم مکرر با آنها و واکنش و درخواستهای جوانان کشور، انگیزه ای مضاعف برای ادامه تلاش وی در پست ریاست جمهوری است.

به عقیده "کنستانتین کالاچیف" کارشناس مسائل سیاسی، این دقت نظر رئیس جمهور پوتین، گویای یک سناریوی دقیق تنظیم شده برای آغاز فعالیتهای انتخاباتی است. وی گفت: «کاخ کرملین از قبل تصمیم پوتین برای شرکت در انتخابات را پیش بینی کرده بود، ولی این مسئله بطور قطع اعلام نشده و مردم روسیه بشدت منتظر این مسئله بودند. و چگونگی اعلام آن ( در میان جمع کارگران) گویای آن است که پوتین رئیس جمهوری مردمی است و صرفا روی آنها تمرکز دارد، نه بر طبقه رجال سیاسی و نخبگان جامعه.»

کالاچیف یادآور شد که برای مثال رئیس جمهور می توانست گروه دیگری از جامعه روسیه را برای اعلام این خبر انتخاب کند، مثلا در نشست سالانه حزب «روسیه واحد» که باید در تاریخ 23-22 دسامبر برگزار شود و همه نیز منتظر چنین روند اوضاعی بودند، ولی او تصمیم گرفت بطور غیرمنتظره، تصمیم خود را علنی کند.

این کارشناس پیش بینی نمود که فعالیت انتخاباتی پوتین بر اظهاراتی در باره اینکه روسیه در حلقه محاصره دشمنان قرار داشته و لازم است تا روی تقویت ثبات، امنیت و وحدت روسیه متمرکز شد، مبتنی خواهد بود و مسلما مردم روسیه نیز از این خط مشی رئیس جمهوری حمایت خواهند کرد. البته این کارشناس یادآور شد که ولادیمیر پوتین، قطعا بعد از پیروزی در انتخابات اصلاح کابینه پرداخته و مسئله توسعه اقتصادی و جوان سازی کادر دولت را مورد توجه قرار خواهد داد.

"آلکسی موخین" مدیرکل مرکز اطلاعات سیاسی روسیه نیز به این روزنامه گفته است: «مخالفان ولادیمیر پوتین، چه در داخل و چه در خارج از روسیه، فعالیتهای خود را روی تهدید و ایجاد چالش برای کشور متمرکز کرده اند، بنابراین رئیس جمهوری نمی توانست در چنین وضعیتی عقب نشینی کرده و صحنه سیاست را ترک کند. اقدامات بسیار زیادی باقی مانده که او باید در چهارمین دوره ریاست جمهوری خود انجام دهد.»

به عقیده موخین، اقدام پوتین در اعلام تصمیم خود در مراسم کارخانه «گ.ا.ز»، یک اقدام سمبلیک بود که به همه نشان دهد، وی برای فعالیتهای انتخاباتی خود نیازی به اقدامات مصنوعی و تبلیغاتی خاص ندارد و او همینکه به سادگی وظایف خود را به خوبی انجام دهد، بهترین فعالیت انتخاباتی خواهد بود و دقیقا به همین دلیل، وی نیازی به زمان زیادی نداشت تا پیش از این شرکت خود در انتخابات ماه مارس را اعلام کند و تا آخرین زمان ممکن، برای این کار صبر کرد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها