درخواست عربستان و بحرین از اتباع خود برای عدم مشارکت در تظاهرات حمایت از «قدس»

درخواست عربستان و بحرین از اتباع خود برای عدم مشارکت در تظاهرات حمایت از «قدس»
شنبه 18 آذر 1396 - 10:13

همزمان با برگزاری تظاهرات‌های ضد آمریکایی در اردن، عربستان و بحرین، به بهانه حفظ سلامتی، از اتباعشان در این کشور خواستند تا از شرکت در تظاهرات‌ها خودداری کنند.

العالم _ عربستان سعودی

سفارتخانه‌های عربستان و بحرین در اردن به اتباع خود هشدار دادند که از مشارکت در تظاهرات‌های ضد آمریکایی و مخالفت با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خودداری کنند.

به نوشته روزنامه القدس‌ العربی، سفارت عربستان در اردن در صفحه توییتر خود نوشت که «از شهروندان عربستانی مقیم اردن و دانشجویان سعودی در دانشگاه‌های این کشور می‌خواهیم که از مکان‌های تجمع و راهپیمایی‌ها به خاطر حفظ جان خود دوری کنند».

سفارت بحرین در اردن نیز در بیانیه‌ای مشابه از شهروندان خود خواست تا از نزدیک شدن به مکان‌های تجمع و راهپیمایی‌های همبستگی‌آمیز با ملت فلسطین خودداری کنند.

کشورهای عربی و اسلامی از جمله اردن روز جمعه صحنه برگزاری تظاهرات‌های ضد آمریکایی در مخالفت با تصمیم ترامپ درباره قدس بود اما طبق گزارش‌های خبری در چند ماهه اخیر، تحرکات عربستان سعودی و اظهاراتی که برخی مقامهای اسرائیلی مطرح کرده‌اند نشان از تمایل ریاض برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارد. 

اخیرا عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که برای موضوع سازش با رژیم صهیونیستی منتظر اجرا شدن طرح موسوم به «طرح صلح عربی» است که ریاض مبتکر آن است. 

پربیننده ترین خبرها