نماینده سازمان ملل کره شمالی را ترک کرد

نماینده سازمان ملل کره شمالی را ترک کرد
شنبه 18 آذر 1396 - 12:29

یکی از عالی رتبه‌ترین مقام‌های آمریکایی سازمان ملل متحد پس از سفری پنج روزه پیونگ‌یانگ را به مقصد پکن ترک کرد.

العالم ـ آسیا

به گزارش یورو نیوز، جفری فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در سیاست خارجی، برای کاهش تنشها در شبه جزیره کره، به کره شمالی سفر کرده بود. از سال ۲۰۱۰ میلادی، این نخستین دیدار یک دیپلمات ارشد سامان ملل با مقام های سیاسی کره شمالی است. خبرگزاری کره شمالی اخبار مربوط به این دیدار را روز شنبه منتشر کرد.

پیونگ‌یانگ به‌تازگی واشنگتن را به «شانتاژ هسته‌ای» متهم کرده است. این کشور در عین حال پذیرفته است که به صورت منظم با سازمان ملل ارتباط و گفتگو داشته باشد.

این دیدار دیپلماتیک در حالی انجام شد که در روزهای پایانی ماه نوامبر، کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد.

از سوی دیگر سفر فلتمن به کره شمالی همزمان با بزرگترین رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کره‌شمالی، وزیر خارجه این کشور در گفتگو با نماینده سازمان ملل تاکید کرده که «سیاست دشمنانه آمریکا و تهدید هسته‌ای مسئول تنش موجود در شبه جزیره کره است.» به گزارش این خبرگزاری، مقام‌های کره شمالی برای عادی سازی روابط در سطوح بالا و همچنین ادامه دیدارها با مقام‌های سازمان ملل توافق کرده اند.

این خبرگزاری اطلاعات بیشتری درباره دیدار احتمالی میان این دیپلمات ارشد آمریکایی و کیم جونگ اون منتشر نکرده است.

فلتمن روز شنبه کره شمالی را به مقصد چین ترک کرد. هنگام ورود به فرودگاه پکن، وی هیچگونه اظهار نظری درباره محتوای گفتگوهای انجام شده نکرد.

چین از متحدان کره شمالی به شمار می رود. این کشور به تازگی از واشنگتن درخواست کرده تا برای کاهش تنش در شبه جزیره کره فعالیت‌های نظامی خود در منطقه را به حالت تعلیق در آورد.

پربیننده ترین خبرها