در نشست خبری مشترک با همتای ترک

رحمانی‌فضلی از موفقیت های امنیتی ایران و ترکیه در منطقه خبر داد

رحمانی‌فضلی از موفقیت های امنیتی ایران و ترکیه در منطقه خبر داد
شنبه 18 آذر 1396 - 18:23

وزیر کشور با اشاره به روابط خوب تهران- آنکارا گفت: ایران و ترکیه موضوعات مشترک بسیاری دارند و با توجه به همکاری خوب در حوزه های امنیتی مقرر شد کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور را در ترکیه برگزار تا نقشه راه را تعیین کنیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه شنبه در نشست خبری مشترک با «سلیمان سولو» وزیر کشور ترکیه با اشاره به اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی بین ایران و ترکیه، از موارد مورد بحث در نشست مشترک خود با وزیر کشور ترکیه به موضوع تروریسم، مرز، قاچاق کالا، مواد مخدر و همچنین قاچاق انسان اشاره کرد.
وزیر کشور افزود: مقرر شد در نشست بعدی، کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور در ترکیه برگزار و نقشه راه در این زمینه تعیین شود تا در زمانبندی ای که انجام می شود آن را اجرایی کنیم.
رحمانی فضلی اظهار داشت: ایران و ترکیه موضوعات مشترکی با هم دارند و دو کشور با همکاری هایی که در حوزه های امنیتی در سطح منطقه داشتند، موفقیت های خوبی را کسب کرده اند.
وزیر کشور با بیان اینکه ایران و ترکیه به دنبال مرزهای مشترک امن، همکاری های اقتصادی، تجاری و تقویت روابط امنیتی هستند، گفت: همکاری دو کشور می تواند مبنایی برای تقویت همکاری های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و تجاری و برقراری پایه های صلح و امنیت در منطقه به صورت پایدار شود.
وزیر کشور عنوان کرد: این جلسات را به صورت مشترک تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهیم داد؛ مهم اراده دو کشور در انجام چنین مذاکراتی و توافق هایی است که با هم خواهیم داشت. 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در حال فتنه انگیزی هستند تصریح کرد: همانطور که با کشورهای اسلامی مانند ترکیه در شکست داعش در سوریه و عراق همکاری داشتیم، دامنه این همکاری ها می تواند در خنثی کردن توطئه های دیگر ادامه داشته باشد.
نقش ایران و ترکیه در امنیت منطقه  
«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز در این دیدار گفت: گرد آمدن دو کشور ایران و ترکیه دور یک میز که در اصل سنگ بنای منطقه ای است که در آن زندگی می کنیم، در آرامش و امنیت منطقه و همکاری ها در حوزه های مختلف بویژه امنیتی اهمیت زیادی دارد. 
سویلو افزود: موضوعات مختلفی را که در حوزه اختیارات ما بود اعم از تروریسم تا قاچاق مواد مخدر و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و امنیت مرزی و همچنین کارها و همکاری هایی که باید در این خصوص انجام شود را مشترکا ارزیابی کردیم و برای آنها سعی شد به نتیجه برسیم. 
وزیر کشور ترکیه، رحمانی فضلی را سیاستمداری مجرب خواند و بیان داشت: از وزیر کشور ایران که ایشان را به عنوان دولتمرد مجرب خطاب کردم به خاطر صمیمیت و صداقتشان که در این نشست از خود نشان دادند به طور ویژه تشکر کنم.

پربیننده ترین خبرها