استفاده از پهپاد برای ممانعت از اضافه کار مفرط در ژاپن

استفاده از پهپاد برای ممانعت از اضافه کار مفرط در ژاپن
شنبه 18 آذر 1396 - 22:14

یک شرکت ژاپنی برای جلوگیری از اضافه کاری مفرط و وادار کردن کارمندانش به ترک دفتر کار بعد از پایان ساعت کار، قصد دارد از یک پهپاد استفاده کند.

العالم ـ گوناگون

تای سایی، شرکت سازنده این پهپاد اعلام کرده که این محصول را حدود پنج ماه دیگر به بازار عرضه می‌کند.

این پهپاد که مجهز به دوربین است بعد از پایان ساعت اداری در فضای دفتر کار به پرواز در خواهد آمد و موسیقی خاصی را که اغلب در هنگام بسته شدن فروشگاه‌ها استفاده می‌شود، پخش خواهد کرد.

ژاپن سالهاست که سعی می‌کند اضافه کاری بیش از حد کارمندان را که باعث مشکلات جسمی و حتی در مواردی مرگ آنها شده است، محدود کند.

این طرح نتوانسته نظر کارشناسان را جلب کند و آن را کاری "احمقانه" توصیف کردند.

به گزارش رسانه‌های ژاپن، شرکت تای سای که خدمات امنیت و نظافت فضاهای کاری ارائه می‌دهد با همکاری شرکت "بلو اینوویشن" که سازنده پهپاد است و کمپانی ارتباطات مخابراتی ان تی تی این پهپادها را تولید می‌کند.

نوریهیرو کاتو، یکی از مدیران شرکت تای سای به خبرگزاری فرانسه گفت: "وقتی فکر کنید که هر لحظه ممکن است پهپاد بیاید بالای سرتان آن هم با صدای آهنگ "Auld Lang Syne" ـ که اغلب در هنگام بسته شدن فروشگاه‌ها استفاده می‌شودـ و صدای ویز ویز، واقعا نمی‌توانید کار کنید."

شرکت تای سای اعلام کرده است که استفاده از این نوع پهپاد را از آوریل سال ۲۰۱۸ به طور آزمایشی در شرکت خود شروع خواهد کرد و بعدا به سایر شرکت‌ها عرضه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها