مدیر فرودگاه سلیمانیه: هیچ امیدی به بازگشایی فرودگاه‌های منطقه کردستان در آینده نزدیک نیست

مدیر فرودگاه سلیمانیه: هیچ امیدی به بازگشایی فرودگاه‌های منطقه کردستان در آینده نزدیک نیست
يکشنبه 19 آذر 1396 - 11:00

مدیر فرودگاه «سلیمانیه» عراق اعلام کرد که مقامات منطقه کردستان دیگر امیدی به بازگشایی فرودگاه‌های بین‌المللی این منطقه در آینده نزدیک ندارند.

العالم- عراق 

 «طاهر عبدالله» مدیر فرودگاه «سلیمانیه» عراق، اعلام کرد که مقامات مسئول در منطقه کردستان، امید خود برای حل بحران ایجاد شده با بغداد را از دست داده‌اند و اداره هواپیمایی کشوری عراق، هیچ نقشی در رفع این بحران ندارد زیرا اختیارات مربوط به بازگشایی فرودگاه‌های بین‌الملل سلیمانیه و اربیل، در انحصار «حیدر العبادی» نخست‌وزیر کشور است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط»، چاپ لندن، اظهار داشت: هیچ نشانه‌ای از بازگشایی این فرودگاه‌ها دیده نمی‌شود و آنچه که در برخی رسانه‌ها درباره بازگشایی فرودگاه‌ها در پایان ماه جاری، منتشر می‌شود، صرفا شایعه است و صحت ندارد. هیچ بخشنامه یا دستوری به دست ما نرسیده که بیانگر این مسئله باشد. لذا هیچ امیدی وجود ندارد که در آینده نزدیک این فرودگاه‌ها باز شوند.

مدیر فرودگاه سلیمانیه در ادامه اظهار داشت که حتی پروازها برای بیمارانی که نیازمند سفر به خارج از کشور برای درمان هستند، یا  انتقال نیروهای پیشمرگه زخمی، نیازمند موافقت نخست‌وزیر است. اما مقامات فدرال از هرگونه اظهار نظر در این‌باره خودداری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این امر صحت دارد که دولت عراق پیشنهاد داده که فرودگاه سلیمانیه باز شود اما فرودگاه اربیل همچنان بسته بماند، گفت: من هیچ اطلاعی از این پیشنهاد ندارم. صلاحیت دادن اجازه پرواز به فرودگاه‌ها حتی در دست اداره هواپیمایی کشور نیست بلکه در انحصار شخص نخست‌وزیر است. بدون موافقت وی هیچ تصمیمی درباره فرودگاه‌های منطقه کردستان اتخاذ نمی‌شود.

عبدالله درباره تماس‌های وزرای ارتباطات منطقه کردستان و عراق گفت: درخواست‌های زیادی از سوی اربیل برای آغاز گفت‌وگوها برای حل مشکلات موجود ارائه شده اما تاکنون بغداد با این درخواستها موافقت نکرده است. لذا هیچ امری در این زمینه محقق نشده است و من شخصا، شاهد هیچ تغییر مثبتی در شرایط موجود نبوده‌ام.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها