فرمانده سپاه تهران در شورای شهر: آمادگی زلزله را نداریم

فرمانده سپاه تهران در شورای شهر: آمادگی زلزله را نداریم
يکشنبه 19 آذر 1396 - 11:47

سردار یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ امروز در جلسه علنی شورای شهر خواستار کمک اعضای شورا به گسترش تفکر بسیجی در شهر تهران شد.

العالم- ایران 

سردار یزدی با بیان اینکه امروز در تهران بسیجی ها در تامین امنیت فعال هستند و امینت کشور مرهوم حضور این تفکر است، گفت: امروز ما برای خدمت رسانی به مردم با تمام دستگاه ها همراه و همگام هستیم و با نیروی انتظامی در بهترین شرایط هستیم و هیچ کس نمی تواند اختلافی میان دو دستگاه ببنید.

او افزود: ما برای محرومیت زادیی در تهران بیش از چند هزار جهیزیه کامل تهیه کردیم و به صورت عزت مدارانه تقدیم کردیم. 38 هزار سبد کالا در اختیار خانواده های نیازمند گذاشتم و 72 هزار خدمات درمانی توسط بسجی ها ارئه شده است و 8 طرح بیمارستاتی به مردم ارائه شده و برای فرزندان نیازمند بیش از 12 هزار بسته تهیه و اهدا شده است و ازادی 84 زندانی جرائم غیرعمد را در کارنامه داریم.

او گفت: اگر صحن غیررسمی بود مطالب مهمی را اعلام می کردم اما می ترسم که این مطالب مورد سواستفاده رسانه ای غربی قرار گیرد.

سردار یزدی با بیان اینکه زلزله در مناطق غربی رخ داد و کمتر از یک ساعت برای کمک رسانی امداد و نجات و آوار برداری و اسکان اماده شدیمگفت: بیش از 500 تریلری بار به این مناطق فرستادیم این بار توسط مردم تهران تهیه شده است. بدون هیچ نوع نگاه قومی سیاسی و قبیله ای و امدند تا به مردم زلزله زده کمک کنیم . سپاه 15 روستا که از 70 تا 100 درصد تخریب شده بود را اسکان دادیم و آوار برداری کردیم.

او با بیان اینکه ما می خواهیم اسکان دایمی را کلید بزنیم، گفت: امروز نگرانی ما نسبت به زلزله بسیار بالاست و در جلسه سپاه هم این موضوع را اعلام کردم . اگر در یک جلسه غیرعلتی بودیم مطالب دیگری را میگفتم. اما امادگی زلزله را نداریم اما هر روز در تهران زلزله رخ می دهد امروز در تهران به ساعت زلزله رخ می دهد وقتی اعتیاد بی داد می کند و یک مورد در خانواده منجر به فروپاشی شود و ما 23 اسیب اجتماعی در سپاه و بسیج احصا کردیم و به دنبال ورود این موضوع هستیم .

او با طرح این سوال که ایا مردم تهران نمی توانند بدون اینکه نگاه به دولت باشد اعتیاد را از تهران بردارند، گفت: این کار حتما شدنی است و تعهد می دهم سپاه و بسیج را با این موضوع همراه کنم. می توانیم مردم را پای کار بیاریم تا این اتفاق تمام شود. در تبریز تکدی گری نداریم و می توانیم در تهران نیز این موضوع را ساماندهی کنیم. متاسفانه در توجیه مردم و مشارکت مردم و همراهی و همگامی مردم اخساس می کنیم که دستگاه ها نمی توانند حرکت را صحیح انجام دهند. مساله قانونگذاری و بیکاری قابل حل است و می‌توانیم در تهران کاری کنیم تا شرایط بیکاری در تهران حل شود تا به دور از هرگونه سازمانی و قشری این معضل را حل کنیم. امروز حل مسایل جامعه نیازمند همراهی همه است و نمی توانیم بگویم اراذل و اوباش فقط برعهده نیروی انتظامی است. موضوع فرار دختران و سرقت نیز قابل حل است.

او با بیان اینکه در سپاه و بسیج این مسایل کلید خورده شده است و هر کسی در این مسیر گام بردارد ما حتما همراه خواهیم بود، گفت: ما به مشارکت مردم نیاز داریم و باید مردم بپذیرند که ما می خواهیم این کار را انجام دهیم. از شورا خواهش می کنیم به ما در ورود به این مسایل کمک کند . بسجی ها در درون مردم هستند و در کمتر از چند دقیقه اخبار و اطلاعات به ما می رسد و می توانیم مدیریت کنیم امروز برای برگرداندن نگاه مردم به دستگاه های دولتی و مسئولیت دار باید تلاش بیشتری کنیم.

سردار یزدی ادامه داد: پزشک ها به ما زنگ می زنند و می گویند می خواهیم با شما در مناطق محروم همکاری کنیم. مهم این است که تفکر بسیجی وجود دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 4 هزار خانه در بافت فرسوده شناسایی کردیم که نیاز به بازسازی دارد و در این زمینه نیز ورود کردیم. ما نقطه ای وارد می شویم و موردی کمک می کنیم و برای ما فرد محروم و نیازمند مهم است و مهم نیست که از چه دینی باشد . امروز در نگاه بسیج و پاسداران در تهران تصور اینکه ما ساختمان داریم و لباس داریم نیست بچه های ما آماده خدمت هستند.

سردار یزدی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: درخواست هایی داریم . زیرا ساختمان های بسیج در تهران شرایط مناسبی ندارد و نیازمند کمک هستیم و طرح های ما توسط مردم خیر تامین می شود در اجرای این طرح ها به ما کمک کنید.

انتخاب 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها