سی ان ان: مردم کشورهای عربی از ناتوانی رهبرانشان در مخالفت با اقدام آمریکا خشمگینند

سی ان ان: مردم کشورهای عربی از ناتوانی رهبرانشان در مخالفت با اقدام آمریکا خشمگینند
يکشنبه 19 آذر 1396 - 17:41

'بن ودمن' (Ben Wedeman) خبرنگار کهنه کار منطقه ای شبکه خبری سی ان ان درباره موج اعتراض ها در برابر اقدام یکجانبه آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به این شبکه گفت: شاهد خشم مردم منطقه برای ناتوانی رهبران کشورهای عرب در مخالفت با این تصمیم هستیم.

العالم - جهان اسلام

سی ان ان: مردم کشورهای عربی از ناتوانی رهبرانشان در مخالفت با اقدام آمریکا خشمگینند

بن ودمن که میان مردم معترض شهر بیروت درباره تصمیم رئیس جمهوری آمریکا قرار داشت، به سی ان ان گفت: شمال شهر بیروت با گاز اشک آور نیروهای ضد شورش مواجه شد، این اقدامی نادر است که صورت می گیرد.

خبرنگار سی ان ان افزود: اتحادیه عرب شب گذشته در نشستی فوری در قاهره، اقدام یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را محکوم کرد اما مردم منطقه و لبنان خواستار اقدام منسجم و بیشتر رهبران کشورهای عرب و جهان اسلام هستند.

بن ودمن اضافه کرد: مردم جهان عرب و دراینجا مردم لبنان به واقع خشمگین از 'مقاومت ظاهری' رهبران کشور های عرب در پاسخ به تصمیم ترامپ هستند.

خبرنگار سی ان ان در ادامه گزارش گفت: این وضعیتی است که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بوجود آمده و مردم از اینکه رهبران کشورهای عرب اقدامی در مورد این تصمیم صورت نداده اند، ناامید هستند و به همین خاطر شاهد چنین تجمعات اعتراضی هستیم.

بن ودمن افزود: آنچه که من در اینجا (لبنان) می بینم، خشم مردم به ناتوانی رهبران جهان در نداشتن تاثیری بر تصمیم دولت ترامپ است.

بن ودمن اضافه کرد: ما دیدیم که چها رهبر کشور عربی منطقه، پادشاه اردن، عربستان، رئیس جمهوری مصر و محمود عباس در تماس تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا از او خواستند تا چنین تصمیمی نگیرد، اما او (ترامپ) به هر حال این کار را کرد.

به گزارش ایرنا، بن ودمن خبرنگار منطقه ای سی ان ان پیشتر یعنی در 15 آذرماه و در پی این اقدام ترامپ به این شبکه خبری گفته بود: رهبران کشورهای عرب سرمایه گذاری سیاسی هنگفت و نادرستی روی دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته برابر با 15 آذرماه، بطور یکجانبه در نطقی 11 دقیقه ای و درحالی که به شدت در ادای عبارات با مشکل مواجه بود و درانتها نیز نتوانست God Bless US را درست بیان کند و این نکته مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
تصمیم یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا تا پیش از اعلام و پس از آن با واکنش های گسترده بین المللی همراه بود.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان چهارشنبه گذشته و ساعاتی پیش از اعلام رئیس جمهوری آمریکا، خواستار محترم شمردن وضعیت موجود در بیت المقدس برای پرهیز از هرگونه تنش بیشتر درمنطقه شد و آن را مکانی مقدس و منحصر به فرد برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان دانست.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز جمعه گذشته برابر با 17 آذرماه در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان بر تلاش اتحادیه اروپا برای پیشگیری از تاثیرات منفی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا پیرامون قدس تاکید کرده و گفته بود: تصمیم ترامپ درباره قدس منطقه را ملتهب می کند.
14عضو شورای امنیت جمعه شب (17 آذرماه) که برای بررسی آخرین تحولات درباره بیت المقدس تشکیل جلسه داده بودند، با تصمیم ترامپ مخالفت کردند.
'سیما بحوث ' نماینده اردن در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در همان شب در خصوص تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: تصمیم واشنگتن درباره بیت المقدس به لحاظ قانونی باطل است.

پربیننده ترین خبرها