موگرینی: معتقدیم که بیت المقدس باید پایتخت دو دولت باشد

موگرینی: معتقدیم که بیت المقدس باید پایتخت دو دولت باشد
دوشنبه 20 آذر 1396 - 08:33

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تنها راه رسیدن به هدف مذاکره بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها، اعلام بیت المقدس به‌عنوان پایتخت دو دولت است.

العالم - اروپا

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ما اروپایی ها معتقدیم که بیت المقدس [قدس اشغالی] باید پایتخت دو دولت یعنی دولت اسرائیل [رژیم صهیونیستی] و فلسطین باشد، باور ما بر این است که تنها راه رسیدن به هدف مذاکره بین اسرائیلی ها و فلسطینی هاست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (15 آذر ماه/ششم دسامبر) طی سخنانی در کاخ سفید بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس (اورشلیم) را مهیا سازد.

این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عربی و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

 

پربیننده ترین خبرها