چگونه برادران دو قلوی صاحب ایده فیسبوک به اولین میلیاردرهای بیت‌کوین تبدیل شدند

چگونه برادران دو قلوی صاحب ایده فیسبوک به اولین میلیاردرهای بیت‌کوین تبدیل شدند
دوشنبه 20 آذر 1396 - 09:05

«کمرون و تایلر وینکلوس» در دنیای فناوری برادران دو قلوی ناشناخته‌‌ای نیستند. به نظر می‌رسد بالاخره رویاهای بلندپروازانه آن‌ها به ثمر نشسته و اکنون جزو ثروتمندترین افراد جهان هستند.

العالم - فضای مجازی

نزدیک به یک دهه پیش؛ نام این دو برابر بر سر زبان‌ها افتاد و اکنون پس از ده سال دوباره تیتر اول رسانه‌ها شده‌اند. با افزایش ارزش بیت‌کوین در مقابل دلار و سیر صعودی شدید آن در روزها و هفته‌های اخیر؛ شاهد بروز اولین میلیاردرهای بیت‌کوین بودیم و آن‌ها کسی جز برادران «وینکلوس» نیستند.

اجازه بدهید داستان را از ابتدا و سال ۲۰۰۶ شروع کنیم

در این سال، کمرون و تایلر وینکلوس شکایتی به دادگاه ایالات متحده تقدیم کردند و مدعی بودند، مارک زاکربرگ ایده آن‌ها در ساختن شبکه اجتماعی فیسبوک را به سرقت برده و به نام خود ثبت کرده است.

این دادگاه نزدیک به سه سال طول کشید و نهایتا در سال ۲۰۰۹ رای به نفع این دو برادر دو قلو داد. مارک زاکربرگ و فیسبوک ناچار شدند ۶۵ میلیون دلار غرامت به آن‌ها بپردازند.

پول‌های سرگردان و بادآورده

این دو برادر که ایده و روی خود روی شبکه‌های اجتماعی را از دست رفته دیدند؛ تصمیم گرفتند روی پول مجازی سرمایه‌گذاری کنند. چندین ایده را پیش بردند و از جمله در سال ۲۰۱۳ با همان پول ۶۵ میلیون دلاری رسیده از فیسبوک، حدود یک درصد کل بیت‌کوین‌های استخراج شده تا کنون را خریداری کردند. در آن زمان، یک درصد کل بیت‌کوین‌ها حدود ۱۱ میلیون دلار می‌شد.

در آن زمان؛ بیت‌کوین یک پول مجازی رمزنگاری شده تازه‌ای محسوب می‌شد و بسیاری از کارشناسان مالی مدعی بودند که به‌زودی ورشکسته خواهد شد و یک تلاش نافرجام برای ساختن واحد پولی مستقل در دنیای دیجیتالی است.

برادران وینکلوس تلاش‌های خود برای پول مجازی را متوقف نکردند و در سال ۲۰۱۵ به سراغ ابداع یک نوع پول رمزنگاری شده به نام «گمینی» رفتند. گمینی یک نوع ارز دیجیتال رسمی و تحت مقررات سازمان‌های مالی بین‌المللی و کشورهای توسعه‌یافته محسوب می‌شود. آن‌ها می‌خواسند با گمینی خلا و اشکال بیت‌کوین را رفع کنند.

آن‌ها می‌خواستند بازارهای سرمایه‌گذاری و بورس مانند وال‌استریت و مین‌استریت نیز این ارز دیجیتالی را به رسمیت بشناسد. برخی هم معتقد هستند این دو برادر به دنبال ایجاد یک مرکز داد و ستد قانونی و رسمی برای پول مجازی هستند.

به هر حال، آن‌چه که اهمیت دارد؛ قیمت نزدیک به ۱۲ هزار دلاری هر بیت‌کوین در این روزها است که با یک حساب ساده به ما می‌گوید ارزش بیت‌کوین‌های این برادران به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

تعداد افراد بسیار کمی روی بیت‌کوین چنین سرمایه‌ای دارند و برادران وینکلوس جزو اولین میلیاردرهای بیت‌کوین هستند. البته؛ نباید خالق بیت‌کوین اولیه، آقای «ساتوشی ناکاموتو» مرموز و مستعار را فراموش کنیم که یکی از افراد دارای بالاترین بیت‌کوین تا کنون است.

منبع: وبلاگ یک پزشک

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها