دیدار وزیر خارجه انگلیس با ولی‌عهد ابوظبی

دیدار وزیر خارجه انگلیس با ولی‌عهد ابوظبی
دوشنبه 20 آذر 1396 - 12:38

وزیر خارجه انگلیس در سفری به امارات عربی متحده با ولی‌عهد ابوظبی دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

العالم _ اروپا

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در چارچوب سفر منطقه‌ای خود روز یکشنبه (دیروز) وارد امارات شد و با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد.

خبرگزاری امارات (وام) با اعلام این خبر گزارش داد که ولی‌عهد ابوظبی در این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی به وزیر خارجه انگلیس، روابط دوجانبه امارات و انگلیس، راهکارهای توسعه این روابط به گونه‌ای که به نفع دو کشور و دو ملت باشد را مورد بررسی قرار داد و در این دیدار همچنین تحولات کنونی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و اهمیت هماهنگی مشترک برای مقابله با چالش‌های کنونی از جمله تروریسم، افراطی‌گری و خشونت و همچنین مسئله تحقق امنیت و ثبات در منطقه بررسی شد.

در این دیدار همچنین «سیف بن زاید آل نهیان» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور، «منصور بن زاید آل نهیان» معاون نخست‌وزیر در امور ریاستی، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات و «فیلیپ بارهام» سفیر انگلیس در امارات حضور داشتند.

جانسون همزمان در صفحه توییتر خود با اشاره به این دیدار نوشت «من در آخرین مرحله از سفرم به خلیج [فارس]، در امارات عربی متحده بودم تا با ولی‌عهد محمد بن زاید و محمد بن زاید همتای اماراتی‌ام درباره یافتن پایانی بر بحران یمن و تنش‌های جاری منطقه‌ای صحبت کنم. بریتانیا به ثبات، امنیت و توفیق خلیج [فارس] متعهد است».

جانسون که به ایران نیز سفر کرده بود، دیروز یکشنبه تهران را ترک کرد.

پربیننده ترین خبرها