کمپین ملی دانشگاهیان فلسطین: عباس با معاون ترامپ دیدار نکند

کمپین ملی دانشگاهیان فلسطین: عباس با معاون ترامپ دیدار نکند
دوشنبه 20 آذر 1396 - 15:08

جمعی از فعالان دانشگاهی فلسطینی با راه اندازی کمپین ملی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند "مایک پنس"، معاون رئیس جمهور آمریکا را که قرار است اوایل هفته آینده به کرانه باختری و رژیم صهیونیستی سفر کند به حضور نپذیرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین "عدنان ابو عامر"، استاد دانشگاه و رئیس دپارتمان علوم سیاسی در دانشگاه "الامه" اعلام کرد تشکیل این کمپین یک ابتکار شخصی از سوی جمعی از دانشگاهیان برجسته در واکنش به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای قدس بوده است.

ابو عامر تأکید کرد که حداقل مقابله با آمریکا تحریم آن است.

وی گفت که این کمپین از حمایت گسترده دانشگاهیان و رسانه ها برخوردار است و بیش از 1000 شخصیت معتبر فلسطینی در کرانه باختری، غزه و اراضی 48 و فلسطینی های مقیم خارج و کشورهای حاشیه خلیج فارس آن را امضا کرده اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد که این طومار اواخر هفته جاری به دفتر محمود عباس تحویل خواهد شد تا تأکیدی باشد بر حمایت همه جانبه ملی از عدم پذیرش معاون رئیس جمهور آمریکا.

ابو عامر ابراز امیدواری کرد که محمود عباس به این طومار پاسخ مثت دهد.

وی از سایر شخصیت های مهم و معتبر فلسطینی خواست به این کمپین بپیوندند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهار شنبه گذشته اعلام کرد که کشورش قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس را امضا کرده است. این اقدام موجی از خشم و اعتراض جهانی را علیه ترامپ به دنبال داشته است.

208

پربیننده ترین خبرها