سلطه آمریکا بر دولت موقت یمن

سلطه آمریکا بر دولت موقت یمن
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 18:10

العالم، قاهره - عضو مؤسس مركز دانشجويان آزاده يمن هدف از ماموريت جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به يمن را تکميل طرح رياض و نشان دهنده سلطه آمريکا در يمن و ناتواني دولت موقت در اين کشور دانست.

"محمد سقاف الكاف" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: انقلاب مردم يمن با هدف سرنگوني رژيم عبدالله صالح و كناره گيري همه شخصيت هاي آن شروع شد، و تا سرنگوني كامل این رژیم و تحقق حاكميت كامل مردم ادامه دارد.

سقاف الکاف اظهار داشت: نقشه فعلی در یمن تغيير مهره ها و شخصيت ها و كنار گذاشتن افراد و مزدوران علي عبدالله صالح و حزب كنگره ملي از قدرت، و روي كار آوردن اعضاي حزب اصلاح و احزاب ديدار مشترك است.

سقاف الكاف، مصونيت اعطا شده به عبدالله صالح بر اساس طرح شوراي همكاري را ظلمي درحق مردم يمن دانست و گفت، عاملان جنايات عليه مردم يمن و تخريب شهرها و روستاها و اقتصاد این کشور، بايد هرچه سريعتر در دادگاه محاكمه شوند.

وي درباره مهلت دو روزه "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل به يمن به نزديكان علی عبدالله صالح از جمله فرماندهان ارشد نظامي براي ترك سمت هاي خود و هشدار به آنان درباره روبرو شدن با مجازات هاي گروهي و فردي از سوي شوراي امنيت درصورت تسليم نشدن دربرابر اين خواسته، گفت: اين ها توافق ها و قراردادهايي است كه پشت پرده منعقد مي شود.

سقاف الكاف اظهار داشت: اين توافق ها در راستاي اجراي طرح شوراي همكاري خليج فارس منعقد مي شود و نشان دهنده ميزان سلطه آمريكا بر تصميم گيري ها در يمن است؛ زیرا عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري يمن شخصا قادر به تصميم گيري نيست و تصميمات خود را با كمك جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به يمن اتخاذ مي كند.

 

01/05 - 15:47



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها