ابوشریف: صهیونیست‌ها ۵۵۰ شهر و روستای فلسطینی را نابود کرده‌اند

سه شنبه 21 آذر 1396 - 16:19

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین می‌گوید یکی از مؤلفه‌های خطرناک اقدام ترامپ مشروعیت‌بخشی به سیطره اسرائیل بر قدس است.

العالم - فلسطین اشغالی

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، در سخنانی در دانشگاه تهران با اشاره به وضع این‌روزهای بیت المقدس و اراضی اشغالی فلسطین می‌گوید: یهودیان در ابتدا تنها 5 درصد فلسطین را در اختیار داشتند اما بقیه را با زور سلاح گرفتند و بعد از سال 1948 میلادی با جنایات فراوان 78 درصد خاک فلسطین را اشغال کرده و بیش از 550 شهر و روستا را نابود کردند.

وی با بیان اینکه پاکسازی نژادی و اخراج مردم فلسطین ادامه داشت تا اینکه در سال 1967، شرق قدس را نیز اشغال کردند، اطهار داشت: همین زمینی که قرار است به سفارت آمریکا داده شود ملک خصوصی اعراب فلسطین است که مالکان آن نیز هنوز زنده هستند. به گفته وی در سال 1995 میلادی بود آمریکا موضوع انتقال سفارت را مطرح کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی یادآور شد که از مؤلفه‌های خطرناک اقدام ترامپ این است که این موضوع به رژیم صهیونیستی برای سیطره بر قدس مشروعیت می‌بخشد.

ابوشریف می‌گوید: رژیم صهیونیستی در اطراف قدس شهرک‌هایی را ساخته و با این طرح اکثر زمین‌های فلسطینی ضمیمه آن می‌شود. این موضوع باعث مرگ «راه‌حل دو دولت» شده است. ما شاهد خیزش مردمی برای این اقدام خطرناک هستیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطیم در تهران می‌گوید: یکی از مهمترین علل تصمیم ترامپ، ضعف و ذلت امت اسلامی است. متأسفانه بخشی از کشورهای اسلامی با طرح ترامپ همراهی کرده و به فلسطین فشار می‌آروند تا این طرح را بپذیرد. 

ابوشریف ادامه داد: خیزش مردمی در فلسطین نیازمند حمایت جهان اسلام است. وی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کمک‌های زیادی به ما کرده است.

به گفته وی؛ خیزش مردمی در فلسطین نیازمند حمایت جهان اسلام است. با این حال وی تأکید کرد که ایران در این زمینه کمک‌های زیادی به فلسطین کرده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با ذکر این نکته که «با تصمیم آمریکا همه می‌دانستند که درگیری شکل خواهد گرفت»، گفت: آن‌ها فکر می‌کنند این خیزش‌ها تنها دو هفته طول کشیده و اوضاع به روال عادی بازمی‌گردد، بر همین اساس باید با ‌وحدت این انتفاضه را ادامه داد.

وی افزود: مردم فلسطین آماده مقابله طولانی ‌ و مستمر با رژیم صهیونیستی هستند، اما این امر نیازمند حمایت مادی معنوی و سیاسی است. تا زمانیکه رژیم صهیونیستی باشد، ملت‌های منطقه پیشرفت نخواهند کرد.

وی در پایان از موضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص قدردانی کرد و گفت: حمایت مردم ایران از حق مردم فلسطین و مظلومان بزرگ را ارج می‌نهم که امام خمینی، آمریکا و اسرائیل را به درستی شیطان نامیدند.

پربیننده ترین خبرها